Zarivka - meranie

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Úterý Prosinec 1 23:13:31 CET 2009

Dobry den,

Ach Milan, no dobre. Urobil som este merania a poprehadzoval som
navzajom trubice. Maly protokol o merani je tu:
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/meranie_neonky.htm

Nema sice tu spravnu formu, ako sa na Adlerku patri a kvoli kratkosti
casu bolo urobene iba jedno meranie, takze je to bez priemerov a
standardnych odchylok.
Jas som meral 50 cm od stredu neonky po 5 minutach svietenia.

Neonky su dve, jedna tepla biela
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_0372.JPG
a druha studena biela
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_0376.JPG

Zaver:
1. tepla biela svieti cca 10% slabsie ako studena biela, ale to moze byt
aj opotrebovanim.

2. ucinnost predradnika s tlmivkou je asi 87% elektronickeho predradnika.

3. bez elektriky je tma.

Richard Kaliciak