USB JTAG pro AVR

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Pondělí Srpen 31 15:12:14 CEST 2009

Ahoj,
po letech strávených s '51 si chci rozšířit obzory o AVR. Teď hloubám,
zda mi stačí ISP programátor nebo jít rovnou do nějakého klonu JTAGu.
Důležité omezení je, že chci pracovat pod Linuxem a pokud možno bez
wine. Měl bych několik otázek:

1) Vím o možnosti ladit JTAGem přes avarice a gdb. To by mi celkem
vyhovovalo, ale existuje utilita, která přes JTAG nahraje firmware?

2) Jaký klon JTAG adaptéru dnes považujete za perspektivní? Originál je
na hobby použítí drahý, představoval bych si nějaký klon se sehnatelným
PCB. Ideálně připojitelný přes USB, možná opticky oddělený. Z
internetových návodů bych to asi dal dohromady, ale třeba už to někdo
udělal přede mnou a mohl bych se při hledání chyb soustředit na vlastní
AVRko.

3) Nebude-li cesta nahrávání firmware přes JTAG průchozí, jaký
doporučujete ISP? Líbí se mi http://www.ladyada.net/make/usbtinyisp/ ,
ale nedokážu ho objednat, asi chyba na webu. Není v ČR nějaký distributor?

Nástroje jsem hledal na  http://robotika.cz/wiki/AVR, děkuju autorům za
pěkně udělané odkazy.

Láďa