Vypocet napeti na C?

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pátek Srpen 28 20:49:38 CEST 2009

Nechť seriový odpor jest R1, a paralelní kombinace RC jest R2 a C a zdroj jest U
^ je symbolické vyjádření exponentu (to je co je normálně psáno superscriptem.
T jest řecké tau, jen pro formu

u_c = Uo(1-e^(-t/T))

T = RC = (R1R2/(R1+R2))C
Uo = U (R2/(R2+R1))

A jsme u toho co psal předpísmák. Jsem si to také musel najít, páč mi nějak nedocházelo jak to myslel.

pokud nám zdroj klekne (přeruší se napájení) tak se za Uo' považuje dosažené napětí u_c v čase odpojení zdroje. a vztah jest

u_c = Uo' e^(-t/T)

... tedy externí paměť je jedno z nejdokonalejších zařízení které člověk kdy vytvořil ... jen ještě pochopit co bylo zaznamenáno.

ced