Citanie o WiFi

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Neděle Srpen 23 13:10:39 CEST 2009

WPA2 patch je součást SP3 nebo se dá určitě někde najít. Linux by taky neměl
být problém připojit, předpokládám, že Xandros v sobě podporu WPA má.
Odpovědi na otázky:
1. Kanál volit podle toho, že je volný, pod XP existuje skvělý nástroj -
NetStumbler, vypíše všechny wifi v okolí s kvalitou signálu, názvem a hlavně
s číslem kanálu. Bohužel nefunguje pod Vistama/7, ale taky se dá najít
slušná alternativa.
2. Skryté SSID (vypnout nejde, pouze skrýt) prostě není v XP vidět, pokud se
nepoužije třeba zmiňovaný NetStumbler. Ostatní OS tu wifi vidí, ale neznají
její název. Je to mírné zvýšení bezpečnosti, protože bez znalosti SSID se
nedá připojit.

Případně si zkuste někde najít demo rozhraní nastavení nějaké wifi krabičky,
uvidíte, že nic moc dalšího na nastavení tam nebude, než o čem se tady
psalo. Na případné nejasnosti Vám tady určitě dokáže hromada lidí odpovědět.