OT: AGP kompatibilita

Aleš Chlubný ales.chlubny@seznam.cz
Sobota Srpen 22 12:09:49 CEST 2009

Tak jsem se na to ješte podíval, protože přeci jen je to delší doba, kdy
jsem sháněl komponenty do svého PC. Takže jsem si našel nejlevnější
AGP8x kartu
http://www.czechcomputer.cz/product_doc-E15136815FDA1907C12575770032BC51.html
a k ní manuál
http://www.gigabyte.cz/products/vga/manual/gv-n62256dp2-rh.html a tam
uvádí, že karta implementuje AGP 3.0 (verze rozhraní, rychlost může být
4x a 8x, AGP 2.0 může pracovat na 1x, 2x a 4x). Strýčel google vyplivnul
na dotaz "AGP 3.0 specification" na prvním místě tento dokument
http://www.playtool.com/pages/agpcompat/agp30.pdf kde v odstavci 1.4
uvádí, že vzhledem k rozdílům mezi AGP 2.0 a 3.0 musí být slot tzv.
"Universal". Našel jsem tech. specifikace k Vaší základní desce
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/Products/Kudoz7e333.htm a zde je
uveden "Universal AGP slot". Z toho usuzuji, že tato MB umí AGP 2.0 i
3.0 ale neumí pouze rychlost 8x. Takže AGP 3.0 8x karta by měla
fungovat, jen rychlost bude jen 4x. Každopádně jak už tu někdo napsal,
tak sloty, které jsou nekompatibilní tak, že záměnou hrozí destrukce, by
měly mít klíče, které tomuto zabrání. Platí to třeba i u RAM.

Aleš Chlubný