Program navypocet transformatoru?

Robert Baranka baro@atlas.sk
Čtvrtek Srpen 20 21:32:15 CEST 2009

> kolko zavitov (a akeho prierezu) ma vo vasom pripade primarne vinutie?
> lebo Np/Ns = Up/Us plati dost presne...
No, plati, plati, ale jen pro nezatizene trafo (a ani tam ne
absolutne). Coz ovsem nebyva stav ve kterem chceme trafo provozovat.
Pri jmenovitem zatizeni je mezi Np/Ns a Up/Us rozdil cca 5-10%
Jestli se takovy rozdil vejde do "dost presne" nech si laskavy ctenar
rozhodne sam. :-)

prevodna konstanta plati nie pre nezatazeny transformator ale pre idealny
:-)
treba podotknut, ze velke trafaky maju (mavali) nizke ztraty (hrube vodice,
podstatne vacsia plocha jadra bola vyplnena plechmi a pod.), tak sa
nezatazeny moze javit ako idealny, preto ta poznamka o zmerani zatazeneho
transformatora

pri presnosti sekundarneho napatia je zaujimava aj to, ake presne je napätie
na vstupe - 230Vac :-)
http://www.google.sk/search?hl=sk&q=povolen%C3%A1+tolerance+s%C3%AD%C5%A5ov%C3%A9ho+nap%C4%9Bt%C3%AD&meta=lr%3Dlang_cs%7Clang_sk

najlepsie riesenie daneho problemu (podla mna) napisal kolega Mlynarcik, ale
ja by som o nejake % (2-3) zvysil pocet sekundarnych zavitov

robo