RE:Fotodioda BPW21, levnější náhrada + dlouhé vedení?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pondělí Srpen 17 13:22:52 CEST 2009

Dam, OZ primo k diode, tak trochu jsem s tim od zacatku pocital. V uvahu
pripadaji AD8572,AD820,AD8692,AD8646 respektive MCP6001.
V te souvislosti se chci zeptat, AD8572 je dvojty OZ, prinese nejake
vyhody pouziti dvou OZ at jiz diky nastaveni nizsiho zesileni na prvnim
OZ a nasledne zesileni druhym nebo pouziti druheho jen jako bufferu?

Jak je to s odolnosti techto OZ,nerad bych aby mi to odeslo kdyz se elektrikar
na vyvod cidla spatne podiva?

WS

> 10m privodu se zatim nikdo nevyjadril tak to zkusim alespon nakousnout.

Kdyz to cele zjednodusime tak dioda se ve tme chova jako odpor cca 2.5G
zaroven ma nejakou kapacitu cca  580pF, privodni vedeni budemit nejake
R<<< nez odpor diody, cili nas az tak nezajima, pak bude mit nejakou
indukcnost, pokud zaridime, aby nam OZ nekmital, tak pujde o DC zalezitost
a asi nas take moc nezajima. Co nas zajima je kapacita vedeni, 10m kvalitniho
UTP kabelu ma cca 500pF tzn. vedeni nam zdvojnasobi parazitni kapacitu
diody ~1nF pri proudech v jednotkach pA uz je znat. Aby to cele bylo
stabilni tak s touto kapacitou musime pocitat a prislusne zvysit kompenzacni
kapacitu pres odpor Rf (odpor v OZ), tim padem klesne rychlost celeho
clenu, coz pri mereni osvetleni asi nebude vadit.
Potud asi nebude problem, ale ted to prijde, proudy v jednotkach a desitkach
pA jsou citlive na svody a ve sve podstate je ovlivnuje i otisk prstu
na DPS, viz. doporucene odizovovani vstupu OZ na DPS. Svodovy odpor
10m kabelu si netroufnu odhadnout, ale casem a diky vlhkosti asi bude
smele zapasit s otiskem prstu na DPS.
Osobne bych dal OZ k diode, ale pripoustim, ze zde je problem, chtelo
by to cele zalit, otazka je cim , ktere zalevaci hmota ma tak velky
izolacni odpor, ze ji lze zalevat pA zalezitosti?

Dalsi otazkou je "antenni" efekt 10m kabelu a to co se do kabelu dostane
z vnejsku?

Apropo pro ucely osvetleni nezapomente, ze to co nas zajima je nekde
mezi 10-2000lx, norma rika, ze 2000lx je osvetleni pracoviste hodinare
a bezne domaci osvetleni je cca 150lx, tzn, ze je na slunci 10.000lx
je pro tyto ucely celkem putna.

PN