OT: jak ze mne vaha udelala fesaka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Srpen 15 06:40:02 CEST 2009

> Zdravim,
>
> uz vidim, jak se Peta Zahradnik vali smichy.
>

> Pred nekolika dny jsem se ptal na vahy na baliky. Dostal jsem zajimave rady z konference.
>

> Dnes jsem byl pro cement v OBI a prosel jsem si oddeleni kuchyni.
>
> Byla tam pekna vaha , plocha 30x30 nizka, i kdyz nebyl oddelitelny display, ale je v dobrem miste, ze mi to na moje ucely na 99% bude stacit.
>
> A taky cena pekna .. 990Kc vcetne dane  .. tak proc kupovat za 3500 bez dane.
>
> Typ Soehnle NIRO http://www.soehnle.com/bedienungsanleitungen/pw/BA63539slimdesignNiro121465prv.pdf

> [...]

Zdravím,
  tak tohle moje váha dělá také. Dle postavení na zem udělá rozdíl i +/- 10 kg
při vážení předmětu kolem 150 kg těžkého (= moje maličkost :-) ).
  Nemám ji na koberci, ale na dřevěné podlaze, velmi staré, sice byla nedávno
obrušována, ale prkna už jsou různě zprohýbaná a za vzor planarity ji rozhodně
nelze pokládat :-).
  Váha má na spodku 4 nožičky. Zdá se, přesného vážení se dosahne jedině tak,
že síla způsobená hmotností váženého předmětu je přesně a rovnoměrně rozdělena
na všechny 4 nožičky. Jakmile je váha postavena tak, že to neplatí, váží úplná
hausnumera. Extrému se dosahne, pokud se váha citelně na zemi viklá, tehdy se
naměřená hodnota ani rámcově nemusí přibližovat skutečnosti. V našem bytě se
však "etalonová podlaha" hledá jen velmi těžko, takže to dělám tak, že
uskutečním vždy 4 měření s vahou postupně otočenou na jednom místě o 90 stupňů
a vypočtu aritmetický průměr :-).
  Zdraví Pavel Troller