Re: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Srpen 14 22:33:00 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 14.8.2009 od Standa Palas:

> To,že se kapacita baterie snižuje je mi samozřejmě jasné. Ale z toho
> co mi dnes sdělila ta slečna vyplývá,že pokud bude mít baterie po
> sedmi měsících používání třeba třicet procent původní kapacity (nebo
> také pět),tak mi záruku neuznají.

No vsak neuznaji. Kapacitu akumulatoru muzes na 5% vycerpat daleko
rychleji. Tyto akumulatory maji tak 500 cyklu.

> Bral bych,kdyby mi prodejce zaručil,že každý měsíc se mi kapacita
> při používání může snížit maximálně o tolik a tolik procent.Kdyby mi
> aspoň netvrdili,že jinak je na baterku záruka dva roky. (Asi ručí za
> to,že se mi z ní neodlepí samolepka se štítkem od výrobce).

To je zaruka na vady vyrobku. Neplet si to se zarukou kapacity. Oni ti
zarucuji, ze se neprojevi nejaka vada, napriklad materialova. Muze
odejit vnitrni elektronika akumulatoru, akumulator se muze treba cely
rozpadnout sam od sebe apod. Tak to to zaruka.

> K té frekvenci používání asi toto: Ten mobil je PDA a používám ho
> tak,že hodně. Přes den telefonuju a přes noc nabíjím.Myslím,že
> takhle to dělá většina lidí co má PDA.To je podle mně normální.Ty
> PDA obecně asi hodně žerou,tak to jinak asi ani nejde.Když byla
> baterka nová,tak vydržel tak max dva dny.Dnes asi půl dne.

No vidis. Tak to je treba temi kondenzatory. To by presne odpovidalo.
Kup si novy PDA, kup si novy akumulator a vyzkousej je prokombinovat a
promerit. Uvidis, ze to tak je...

Uvedom si, ze elektronika starne, to je proste fakt. Jak jsou tam
menice, tak tam hraje roli ESR kondenzatoru a je to evidentni. Drive
takove problemy nebyly, protoze drive se zadne menice nepouzivaly.
Vsude jsi mel trafo a maximalne stabilizator.

> Mobil samotný je asi v pořádku. Ta vadná baterie je nafouklá z čehož
> usuzuji,že to byl šmejd.(ledaže by ten mobil špatně nabíjel)

Ano, mobil mohl spatne nabijet. A take to mohl byt spatny akumulator z
Ciny.

> Jde mi o to,jak se vyvarovat toho abych zase nekoupil šmejd , když
> prodejce odmítá za cokoliv ručit.

Pokud se ti akumulator pu dvou mesicich nafoukne, tak to je ucela
samozrejme na reklamaci. Mohou ti ovsem tvrdit, ze to je tim mobilem.
Ale ze ti vydrzi pul dne misto dvou dnu, to na reklamaci neni.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz