ZCD (Triak - nezastavil se...)

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Středa Srpen 12 22:17:11 CEST 2009

Tak urcite se da vymyslet I malozerouci zapojeni s optronem, treba srazit
sitove napeti kondenzatorem, usmernit, vyfiltrovat jako napajeni pro T a
optron, fazi pres velky R do baze.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, August 12, 2009 10:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: ZCD (Triak - nezastavil se...)

Napadla ma taka zhovadilost, ak je na oddelenej strane jednocip, riesit ZCD
pomocou dvoch optoclenov (OC): na strane 230V je v serii s diodou/mostikom a
odporom LED OC1 a tranzistor OC2; na oddelenej strane sa z OC1 normalne
odvodzuje ten zero cross a OC2 ma LED zapojenu na nohu jednocipu, takze to
cele zerie len vtedy ked sa jednocip rozhodne si to zapnut.

wek