ZCD (Triak - nezastavil se...)

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Srpen 10 20:52:48 CEST 2009

Pokud mame jeden triak a jeden procesor tak dejme tomu, ale me jeden MCU ridi 6 triaku a tak uvitam v pripade prurazu omezeni na prislusny triak. Jako triaky pouzivam zde zminovane BTA16800BW, prezijou zkrat na 10A jistici, tzn. teoreticky by pruraz nemel nastat, ale ... v kazdem pripade verim, ze by mi zadnou diru do DPS neudelal.

Jak jsme jiz rikal, mam mezi L a Vcc zarizeni 2ks odporu s celkovou prurazovou odolnosti 1000V, to same mezi N a GND zarizeni Mezi L a N pak varistor 275V. Apropo bezne 1206 maji odolnost proti prurazu dieletrika take 500V. Ve spojeni s jednim NPN to chodi celkem spolehlive a zatim bez vetsich problemu, sice je nutna mirna softwarova korekce nuly, ale to v konecnem dusledku neni nic proti nicemu. Ze bych z toho byl navetvi to nejsem, ale je to zatim nejlepsi detektor na kteryjsme prisel, tedy z ohledem na plochu, cenu a spotrebu.

PN