Triak - nezastavil se nejak vyvoj, stmivace OSRAM?

Jan Martincek jano@martincek.com
Pondělí Srpen 10 13:03:50 CEST 2009

BTA41/600
Prezije vsetko...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of j.Krajinka@seznam.cz
Sent: Monday, August 10, 2009 12:57 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Triak - nezastavil se nejak vyvoj, stmivace OSRAM?

Ano, ale kdyz clovek navrhne stmivac tak nevi zda na to bude pripojena 15W
usporka nebo 300W halogena ci dokonce 500W lustr.
500W lustr doma nemame, ale lampa s 300W halogenou by se nasla.
Dalsi veci je co se stane , kdyz praskne zarovka nebo dojde k jinemu
poruchovemu stavu 1A triak nema sanci prezit, v neposledni rade Snubberless
se delaji jen tyto velke triaky a C v RC tlumici je docela veka soucastka.

Kdyz jsme to tu jiz nakousli, jaky triak je dostatecne festovni do stmivace
0-300W, pod pojmem festovni myslim, ze prezije prasklou zarovku, prorazeny C
v predradniku usporky atd.?

Jirka

>Pokud si pojedete koupit krabicku cigaret do 5 km vzdalene hospody a
pouzijete k tomu T815, take to nebude zrovna efektivni. :-)
Takze, pouzijete-li, pro vasi usporku nejakej primerenejsi triak nez
16A BTA16, treba ST Z01xx, urcite protopite mene.
A pokud by jste chtel opravdu setrit, neni treba budit triak stale ale
staci pulsem cca desitky us.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
j.Krajinka@seznam.cz napsal:

> Pokud to spravne chapu tak BTA16-800BWRG ma proud pres G 50mA ,
> pokud ho chci ridit pres optotriak , musim do serie s OT zaradit
> odpor 180Ohm,  tzn. na odporu protopim tak 0.5W neni to kapku moc
> pokud tim budu stmivat 15W usporku ....?

> Da se vubec pro usporku navrhnout stmivac, ktery nesezere vice nez
> je uspora a pri provozu na full nebude znatelne zvysovat spotrebu te
usporky?