Geopatogenni zony

Standa Palas stpalas@quick.cz
Čtvrtek Srpen 6 21:06:08 CEST 2009

No já nevím,ale kdybych já chtěl zjistit jestli ti proutkaři něco umí,tak
bych jim dal každému nezávisle za úkol vytipovat v daném území dvě místa.
Jedno tam kde voda určitě je a druhé tam kde zase žádná není. A tam bych
zkusil vrtat. Pak bych porovnal skutečnou hladinu podzemní vody v obou
vrtech a dostal bych docela věrohodný výsledek. Jestli to proutkařství
funguje opravdu na principu geopatogenních zón,tak se ani moc nedivím,že při
tom Vašem experimentu nic nepoznali.

Staňa

----- Original Message -----
From: "Novotny Pavel" <novotny.pp@atlas.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, August 05, 2009 7:12 PM
Subject: RE: Re: Geopatogenni zony

Vystudoval jsem geologii a hydrogeologii tak se snad mohu zapojit do
diskuze.

Ona jiz samotna predstava podzemni vody proudici v nejakych uzskych
kolektorech do kterých se vrt musí trefit je celkem zcestna. Podemni voda je
zalezitosti zvodneych horizonu v vice ci mene propustnych vrstvach horniny.
Pokud nejsme v nejake extreme geologicky narocne loalite, ktera prosla
nekolika procesy vrasneni, nema se moc cenu bavit zda vrt umistit sem nebo o
20metru vedle (ve stejnem profilu a vrstevnici). Voda se do vrtu stahuje a
vytvari deformacni kuzel, zktatka do vrtu natece stejne jako je jiste ze
kulicka skonci na dne dulku.
Jinak receno proudkar je at jiz vedome nebo nevedome relativne zkuseny
pozorovatel krajiny, ktery vedome nebo podvedome urci misto z profilu
krajiny.
Pokud jde o proutkareni jako exaktni zpusob hledani vody, delala se cela
rada experimentu, osobne jsem byl ucasten jednoho. Na plose cca 30x30m se co
dva metry polozila 100 trubka,vse se zavezlo zeminou, tak, ze z povrchu
neslo poznat umisteni trubky, nasledne se nejakou trubkou pustila voda a
skupina proudkaru se pokousela urcit , kterou, ze trubkou ta voda tece,
dalsi dva ucastnici experimentu se po polygonu prosli a urcili cislo
podlesveho nejlepsiho svedomi, posledni dva urcovali trubku losem. Proutkari
si byli jisti, ale realita byla takova, ze vsechny tri skupiny nesli zhruba
stejne spravnych trubek.

Zaver experimentu, nemeli jsme spravne proutkare :-)

PN

P.S. To, ze studnarskym firmam platite jen za mokre studny, je a vzdy byl
nepsany zakon. Ono bezna cena za vrt je kolem 1000Kc/m pricemz samotna cena
vrtani je v tom mene nez 100Kc/m zn. pokud mate alespon kazdy treti vrt
mokry, jste porad aktivni (vystrojuje se az mokry vrt)