Proutkari a magneticke pole

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Srpen 6 10:34:56 CEST 2009

Proc ne,znamy si loni nechaval vrtat take 110mm a teoreticky mu to dava 3m3/hod s tim, ze to z 40m vrtu strika cca 4m nad povrch (strikalo pred vystrojenim vrtu po navrtani zvodneleho profilu), bohuzel voda ma vysoky obsah zeleza tak vrt vice mene nepouziva, vrtal to kvuli rybickam a ty v teto vode nelze chovat.

Velke prumery maji vyznam jen v oblastech s malym pritokem vody, kdy se cast vrtu pouziva jako zasobnik. Nekdy se da zasobnik vytvorit pomoci trhacich praci (vybuch na dne vrtu vytvori kavernu), ale jde to jen v nekterych horninach a bezni studnari to vetsinou nedelaji, nemaji na to povoleni, lidi a obecne byva problem s trhacimi pracemi v zastavenych oblastech, i kdyz 200-1000g brizantni trhavymy -30m pod povrchem to bych snad nenazval ani trhacimi pracemi :-)

PN