Mala vlna/spajkovanie vzoriek

Pajpach pajpach@katedrala.net
Úterý Srpen 4 22:02:34 CEST 2009

to se mi libi. V klidu si to projdu, a bud neco zkopiruju, nebo udelam x-te
reseni :-)
Veci na hrani tu mam spoustu (klavesnice, displeje textove, graficke, TFT...
Jen ten cas najit :-) )
Ale s takovou inspiraci uz budu muset neco vytvorit i pro sebe :-)

Diky
Pajpach

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, August 04, 2009 9:27 PM
Subject: Re: Mala vlna/spajkovanie vzoriek

Puvodni zprava ze dne 4.8.2009 od Pajpach:

> No to jsem opravdu nemyslel. Libilo by se mi neco cca 10-20tis
> klidne i starsi. ted pouzivam infra predehrev zespodu + horky vzduch
> shora, ale neni to uplne ono...

Tak si ji udelej, neni to nic sloziteho. Navic na internetu mas navodu
spoustu, protoze si to udelal uz kdekdo. Vyslo to i v Elektroru,
dvakrat dokonce v Circuit Cellar...

http://www.sparkfun.com/commerce/tutorial_info.php?tutorials_id=60

http://www.madwizard.org/electronics/projects/reflowoven/

http://www.circuitcellar.com/library/print/0704/Lacoste_168/5.htm

http://www.instructables.com/id/Toaster-Oven-Reflow-Soldering-BGA/

http://www.elektor.com/magazines/2007/december/reflow-solder-controller.294035.lynkx

Tady je ta moje:

http://www.clexpert.cz/foto/trouba3/

Ale ja ji na reflow nepouzivam, zkousel jsem to jen jednou, mam ji
hlavne na nepajivou masku a podobne zalezitosti... Ja jsem se nechtel
delat s PID rizenim, tak jsem koupil profi PID procesni regulator,
ktery prave podporuje i ty procesy. Ridim ho po RS-485 protokolem
MODBUS dalkove, ze mu svym programem nastavim teplotni profil a on uz
sam ridi cely proces, nabehy teplot, ukonceni po urcene dobe apod.

Navic, uvnitr te ridici vedle regulatoru mam take PIC, ktery se chova
jako MODBUS slave. Je tedy pripojeny na stejnou sbernici jako PID
regulator. Takze ridim PID regulator i svuj PIC, ktery dela jeste par
dalsich veci. Meri teplotu SSR, ktery spina topeni, kdyby se nahodou
nejak prehrival, a spina ventilator uvnitr trouby (obeh vzduchu, to je
lepsi nez bez obehu), bud na pokyn, a nebo ho umi zapnout automaticky
pri prvnim zatopeni a vypnout se zpozdenim po poslednim zatopeni.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz