Potiz s pocitacem

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Úterý Srpen 4 11:09:26 CEST 2009

Hezke dopoledne,

    ano Tx a Rx jsou spojene jak na strane pocitace, tak na strane
kontrolovanych zarizeni. Tvori tzv. "multiplex" (terminus technicus
zabezpecovaci techniky).

    Program se rozebehne (zadna chyba 200) ale neni schopen navazat
komunikaci s kontrolovanymi zarizenimi (rika se jim "lokalni jednotky").
Jak jsem jiz rekla, na starem stroji to slo, na tomto "novem" ne. Pritom
porty jsou urcite v poradku. Zkousela jsem na ne pripojit mys a v obou
pripadech funguje.

    Pocitac nema PCI sbernici, jen ISA + VESA (?) takove to rozsireni
ISA sbernice o dalsi konektor. Je v tom zasazena graficka karta. Radic
je spolecny pro IDE, COM, LPT, FDD a GAME porty. Vsechny bezi. Jinak s
nastavenim asi bude problem, pocitac ma "windows ami bios" (jestli si na
nej jeste nekdo pamatuje :-)  ) Cili tam nejde skoro nic nastavit. Ze
stareho stroje radic vzit nemuzu, protoze tam bylo vsechno integrovane
na zakladni desce.

    Podle vseho to ale vypada na "ne prilis dobre napsany program",
protoze stejny problem meli i jinde. Resila to nejaka uprava programu,
jenze to ja nevyresim, cili pockam na sefa.

    Dekuji vsem za pomoc. Jen ziram, co vsechno je mozne a nechapu, proc
nekdo pise svoje komunikacni rutiny, kdyz se da pouzit sluzeb radice...

    Sasa Svobodova