OT - zase elektrocentrála :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Srpen 3 18:51:56 CEST 2009

Zdravím,
  nu, ten 20kVA generátor je skutečně krásný, ale ta cena je holt na naše
podmínky trochu mimo.
  Na aukru je nyní k mání 4kW generátor, ale bohužel jen jednofázový. Musel
by se zpřevodovat do rychla, má 3000 ot./min, ale pro stavitele menší
jednofázové centrály by mohl být OK. Je k tomu i nějaký ovládací panel
a celé je to ruské provenience - to by mi ani tak nevadilo, takové stroje jsou
prakticky nezničitelné. Viz
http://aukro.cz/item699729697_generator_220v_4kw_s_prislusenstvim.html
  Občas na aukru inzeruje nějaký polák, který vyrábí pomaluběžné generátory
primárně pro větrné elektrárny. Cena je ovšem také velmi vysoká, zhruba jako
chtějí za ten 20kVA gener na e-bayi.
  Na těch traktoristických stránkách (tip od Lubora) jsem žádný gener nyní
nenašel, ale kdybych svůj motor rozebral, mohl bych ho tam na díly rozprodat
s několikanásobným ziskem :-).
  Zkusím obvolat pár navijáren motorů, zda by mi převinuli nějakou tu kotvu
a pokud by to bylo pozitivní, asi bych šel do toho kroužkového motoru.
To zatím vypadá nejschůdněji.
  Zdraví Pavel Troller