Ochrana proti prepolovani vstupu zdroje?

Robert Baranka baro@atlas.sk
Pondělí Srpen 3 15:42:38 CEST 2009

este by bolo mozne pouzit "nahradnu" diodu z fetu (samozrejme s nizkym
rdson), pripadne nim nahradit rele,
pripadne zo 4 fetov spravit mostik s minimalnym ubytkom a potom uz nebude
zalezat na polarite

nic v zlom, co sa tyka ubytku na diode, vsetko zavisi od toho, ake hodnoty
ta dioda chrani, nehovoriac o tom, kolko "strati" lm317...

robo

----- Original Message -----
From: "Robert Baranka" <baro@atlas.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, August 03, 2009 3:19 PM
Subject: Re: Ochrana proti prepolovani vstupu zdroje?

takze 1A zo zdroja chranite paralelnou 1A diodou? *
testnite to prepolovanie, ked ste to tak zapojili, prosiiiiiiim a popiste
nam potom dosledky
ja pri vyvoji ochrany - skrat, prepolovanie - testujem (bleskoistky
nerobime), nech viem, ci som ich dobre navrhol

*tento typ ochrany sa zvykne pouzivat pri skratuvzdornych zdrojoch, zvycajne
s vystupnym prudom maximalne desiatky mA

0. specifikovat napajanie o 1V viac a pouzit patricne dimenzovanu
(shottkyho) diodu a nebudete riesit rocne straty

1. pouzit zdroj s pevne pripojenym napajacim konektorom (napr.
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=69244) a zariadenie osadit protikusom

2. obvod s rele tiez cosi zozerie, ledaze by ste mu zmenili funkciu - pri
opacnej polarite by zopnutim rele obvod odpajalo - spotreba len pri
prepolovani a zopnute kontakty vykonoveho rele maju relativne maly odpor -
nevyhodou je, ze ak sa zalepia kontakty, ochrana nebude fungovat, co vsak
plati pre akekolvek riesenie s rele

3. poistka + vykonova dioda/tyristor/fet ... ubytok napatia (teda rocnu
vykonovu stratu) na poistke si isto zmeriate/zratate sam

osobne sa mi najviac pozdava 1., ale isto tu odzneli a odzneju aj ine navrhy
robo