Ochrana proti prepolovani vstupu zdroje?

Robert Baranka baro@atlas.sk
Pondělí Srpen 3 10:20:02 CEST 2009

dobry den

mozno tym, ze je pondelok, ale nechapem dovod, preco by mal vadit ubytok na
diode, ked tam nasleduje step-down/lm317?
a pri pouziti samotnej paralelnej 1n4007 predpokladam makky zdroj maleho
prudu, pri ktorom by ubytok na seriovej (shottkyho) diode nemal vadit
lebo ak sa mylim v tomto predpoklade, odporucam to prepolovanie vyskusat
(napriklad s autobateriou, pripadne sadou tuzkovych - AA - NiCD), samozrejme
s krytom tvare :-)
kedysi davno v mladosti som prepoloval napajanie k zosiku s mda2010, ktory
mal ochranne diody na vystupe a po slabom puknuti mi s dosky trcali len
vyvody ky130/80
zosik prepolovanie prezil a hral este velmi dlho...

robo

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, August 03, 2009 9:34 AM
Subject: Ochrana proti prepolovani vstupu zdroje?

Mam vstup napajeni pro step-down menic vyvedeny na sroubovaci svorky, sice
je u toho polarita napsana, ale jak rika kolega lide jsou ruzni a jejich
cinny hruzny. Jak zajstit, aby pri prepolovani svorek zdroj prezil, dioda v
propustnem smeru v kladne vetvi nepripada v uvahu, kvuli ubytku napeti.
Napajeci napeti je 12 - cca 24V, na ktere muze byt primo pripojeno bud
nejaky stepdown LMxxxxx nebo LM317, pripadne nejeky ten spinaci MOSFET, v
kazdem pripade vstupni kapacita 470-4700uF.
Zatim jsem to vyresil osazenim bezne diody  1N4007 v zavernem smeru mezi + -
hned za vstupni svorky, ale  nejsem si jist zda to bude fungovat respektive
zda nepouzit nejake jine reseni?

Dekuji

Tom