Re: OT Vyjimecna prilezitost k odhlaseni TV:-)

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Čtvrtek Duben 30 15:34:51 CEST 2009

Celkem jedno kdo je majitel, zakon rika, ze poplatnikem je vlastnik,
nebo drzitel nebo ten kdo z jineho pravniho duvodu alespon  mesic pouziva.
pricemz majitel je az ten posledni z rady :-)
Pojem drzitel ci drzba definuje OZ takto: Drzitelem je ten, kdo s veci
naklada jako s vlastní nebo kdo vykonava pravo pro sebe.

Abychom to dale nepitvali uvedu par zcela legalnich a nezpochybnitelnych
cest jak se paceni vyhnout a par cest, ktere cekaji na soudni proslapani.

1. Nechcete platit domluvte si v nejake exoticke zemi, ze se stanete
jejich konzulem a podle Videnske umluvy o diplmatickych stycich ma stat
po zizalkach => nemusite platit. Zni to divne, ale rada exotickych zemi
za prislusny obulus jmenuje konzulem kde koho :-)
2. Neplati se za merici prijimace => kupte si merici prijimac a o5 neplatite.
3. Neplati se za muzejni kusy, ktere jsou zapsany v centalni evidenci.
Musite si zalozit sbirku tzn. sezenete tak 20ks prijimacu prurezove
od roku 1950-2009 a pokud vam ji zapisi, jakoze musi, tak muzete na
tu plasmu z roku 2009, klidne koukat.
4. Sezente si licenci na vysilani, provozovatele take neplati.
5.

Ted pojdme trochu spekulovat
a) Zakon rika, ze fyzicke osoby zijici ve spolecne domacnosti plati jen
jednou. Pricemz, podle OZ je domacnosti: "Domacnost tvori fyzické osoby,
ktere spolu trvale zijí a spolecne uhrazují naklady na sve potreby."
V paxi je pomerne obtizne prokazat a vubec definovat pojem trvale ziji.
Mate fungujici rodiny, kde se manzel s manzelkou vidi 1x mesicne, rodiny
s rozsahlym majetkem, ktere, ziji stridave v x domech atd. V soudni
praxy se tedy dokazovani smrskne na spolecne placeni. Suma sumarum,
nechcete platit a rodice plati fain, tak prihlaste trvale platby na
rodice (ele, voda, plyn atd.) a prachy jim davejte hotove a dle meho
mate celkem neprustrelny duvod neplatit. Podobna reseni maji i jine
vyhody, auta napsana na matku bez RP resi ruzne smiracke kamery a radary.

WS

> A co když jsem si já nekoupil televizní přijímač, ale mám jej
> zapůjčený a ještě k tomu od cizího státního příslušníka s trvalým
> bydlištěm mimo ČR ? pyrin

Ja prece nejsem z Ceske televize ani z parlamentu ani pravnik ani FAQmaster...
No tak si precti ten zakon, tam je napsano, ze budes platit, kdyz ho
uzivas.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert