nastaveni graficke karty S3 v MS DOS

Středa Duben 29 09:42:23 CEST 2009

No nevím, po všech pokusech mám dojem že jiná grafická karta to nevyřeší. V
dosu mám (a nevím proč) rozlišení 720x400, nepochopil jsem čím je to dané.
Pokud vím, vždycky se říkalo že DOS má 640x480 a v config.sys jsem nenašel
volání nějakého
programu, který by k s3 patřil. Program Display doctor tam tohle rozlišení
vůbec
nemá a když ho přepíšu na 640x480 nebo 800x600, obraz se rozsype na svislé
proužky. Ale tohle ani měnit nepotřebuju. Formica 4.2 si při spuštění
monitor předefinuje na 1280x1024 (VESA107h) a v tomhle okamžiku už nemám
šanci volat program na změnu kmitočtu (vlastně i režimu monitoru, je potřeba
místo prokládaného řádkování nastavit neprokládané). Režim 107h je definován
přímo ve funkcích DOSu a jestli jsem to pochopil správně, DOS si jen zjistí
jestli to ta karta podporuje. Našel jsem sice zmínku o tom, že pro různé
monitory je težim 107h různý (prokládané řádkování 87 Hz a neprokládané 60
Hz) ale ... Systém si s monitorem povídá dvšma způsoby. Ten starší čte
kombinaci tří drátů
http://www.hardwarebook.info/VGA_(15)
a neříká se tam nic o max. kmitočtu. Ten novější
http://www.hardwarebook.info/VGA_(VESA_DDC)
si z monitoru přečte přes I2C spoustu dat a podle toho se nějak rozhodne. A
nejspíš blbě, protože ten protokol od té doby taky mohl "dovyvinout". Ale do
toho se hrabat nebudu. Takže kdyby náhodou někdo věděl, jaký parametr někde
v dosu přepsat a monitoru v režimu VESA107h vnutit frekvenci 60Hz, budu mu
vděčný. Jiné pokusy už považuju za ztrátu času.
Nakonec mi Formica jede na monitoru 1280x1024 s rozlišením 1024x768 (při 60
Hz). Hledal jsem které čáry jsou rozostřené a většinou jsem je nenašel - o
silnějších brýlích zatím neuvažuju :-)
Anděl