1ms akce pod WinXP

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Středa Duben 29 08:49:59 CEST 2009

Delal jsem ovladac pro radkovou kameru pripojenou pres par. Port a reakce na
preruseni byly slusny, 2ms bez problemu a ztrat, min jsem nezkousel. Nevim,
jestli se jde zretezit do systemoveho preruseni od casovace, to by mohlo byt
docela elegantni. V tech ovladacich je to asi jedina relativne zarucena
metoda, I kdyz primo obsluha v ISR to taky asi uplne neni... Je to paradox,
procesory na gigaHertzech a je problem reagovat v 1ms ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of "Ing. K.Prokůpek"
Sent: Wednesday, April 29, 2009 8:23 AM
To: HW-news
Subject: Re: 1ms akce pod WinXP

Ještě je jedno řešení, které by podpořilo $subj. Udělat si vlastí
periferii, PCI-express nebo PCI, která by na sobě měla hardwarový čítač,
který by pak periodicky házel přerušení.
K tomu by byl potřeba kvalitní driver. Pokud by na sběrnici nebylo moc
dalších zařízení (např. grafická karta, zvuková karta), mohy by být
požadavky obslouženy včas. U ISA by to bylo daleko jednoddušší, ale kdo
ji z nás ještě v PC má :-).

Ještě mně napadlo jedno řešení. Vykostit Win XP, tak aby bylo co nejméně
běžících modulů a ovladačů na nízké vrstvě. Např. dát pryč síťovou
kartu, úplně vyrušit podporu TCPIP. Otázkou je jestli Win XP, když má
kompletně odinstalovanou síť, jestli součást jádra také je deaktivovaná,
nebo jestli ji systém volá stále.
Dát pryč USB hosty, popř. grafickou kartu. Pak už mně nenapadá nic víc
(kromě řadiče disku), co by mohlo periodicky otravovat a být příčinou
prodlev.

KPR