Poskozena akumulatorova baterie
Saša Svobodová
sasa@zirafoviny.cz
Úterý Duben 28 04:17:13 CEST 2009
Dobre ranko,
dekuji za vsechny rady. Neco zkusim, ale nevim. Snad se nebude
dobijec moc zlobit, kdyz mu odpojim baterii, protoze vypnout zarizeni
neni jednoduse mozne (nebo spise je dosti obtizne to pak vsechno
zapnout...). Merit napeti kazdeho clanku nejde, protoze nejsou vyvedene
ven. Ta baterie silne pripomina startovaci baterii z auta.
Da se zkratovanemu clanku nejak pomoci? Asi ne, ze ano?
Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
Saša K. Svobodová
Kručinský Ladislav napsal(a):
> Doplním kocoura...
> jediným parametrem, který napoví kolik energie mám v článku je hustota. Takže doporučuji nejdříve odpojit od nabíječe, změřit hustotu ve všech článcích. Pokud nevypadne jeden z nich jako špatný, zatížit tak aby tekl proud pár ampérů (používám dvě autožárovky u kterých shořelo vlákno na tlumená světla zapojené v sérii) a měřit napětí. Jinak při nabíjení (ani při vybíjení) nesmí teplota baterie měřená v prostředním článku překročit 55°C.
> Pokud je jeden článek v háji - nenastoupá na něm napětí - pak se nabíječ může přetrhnout a nedosáhne konec fáze "konstantní proud / výkon". Nebo dosáhne toho napětí až když nárůst na ostatních článcích vyrovná úbytek na tom poškozeném, jenže to už jsou ty zdravé články přebíjeny.Chytřejší nabíječe si hlídají maximální dobu fáze "U" a pak se vypnou a hlásí chybu.
Další informace o konferenci Hw-list