Li-Ion nebo LiFePO4?

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Duben 17 09:19:56 CEST 2009


Pokud nejsou lionky pretezovany a vybijene az na koleno tak se prakticky 
nerozchazeji a nejsou treba prilis balancovat - maximalne jednou za cas 
zkontrolovat - mam nekolik ruznych packu a nevim co to je balancer.

Naopak lifepo maji vetsi tendence k tomu se rozejit - proto zrejme ma 
nabijecka integrovany balancer - ostatne to mel udelane i Dewalt ve 
svych cajcich kam se zacly davat tyhle clanky prvne.

Z lionek bych zadny strach nemel - mam nektere lionky i 7 let a stale 
pracuji vyborne.

Vybiral bych hlavne podle toho jakou potrebujete kapacitu na bezny 
provoz toho kola, jake bude zatizeni tech baterii a take zda jste 
schopen vyuzit to ze lze lifepo nabit za 10 minut - ono nabijecka co da 
100A neni vsude k mani.


Radek Vicek

Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Dobrý den,
> 
> známý potřebuje baterku do elekrobyciklu na 36V (v každodenním provozu) a 
> tak nevím, kterou mu vybrat.
> 
> 16Ah Li-Ion, nebo 10Ah LiFePO4?
> 
> Těch baterek je sériově 10, u těch fosfátových pak nejspíš 12. Fosfátové se 
> jako 16Ah nedělají a cenově jou na tom kupodivu ty fosfátové o něco lépe, 
> než srovnatelné LiIon.
> 
> Fosfátové by měly umět do 10% vyrovnávat náboj při nabíjení článku, lionky 
> znáte jaxou háklivé, ale snad mají integrovaný balancer, nicméně nikde to 
> psáno není a nabíječka má jen 2 póly, zatímco u fosfátových je nabíječka s 
> balancerem a fousatý nabíjecí konektor.
> 
> Mám obavy, že u LiIonek začne brzy některý článek slábnout, až nakonec z 
> 16Ah lionky dostane tak 6-8Ah. Kdežto u té fosfátové se vyrovnávají samy, 
> krom toho že mají balanční nabíječku.
> 
> Takže které vybrat, aby co nejdéle vydržely a na jedno nabití i po čase 
> ujely co nejdál?
> 
> Děkuji, JL.




Další informace o konferenci Hw-list