Re: Li-Ion nebo LiFePO4?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Duben 16 23:23:51 CEST 2009

Já bych šel s dobou a dal tam ty LiFePO4. Mám zbastlený akupak se články z DX.

Z vlastní zkušenosti musím říct, že jsou výrazně odolnější proti podvybití než LiPol. Používám je v rádiu bez odpojení při podvybití a LiPol by už byly na pravdě Boží. LiFePO4 by měly vydržet víc cyklů. Mají plošší vybíjecí charakteristiku. Nechají se nabíjet rychleji než LiIon. Jsou mírně levnější než LiIon či LiPol, ale taky mírně těžší při stejné kapacitě. Při natlučení hřebíku nebouchnou, ale jen se mírně ohřejí.

Nabíjí se to stejně jako LiPol, jen na maximální napětí 3.65 na článek. Takže stačí poladit nějaký existující nabíječ:
http://www.zajic.cz/lipoly300/lipoly300.htm
Tohle obsahuje stejný obvod jako Zajícův nabíječ. Náhodou jsem to koupil a jen jsem žasnul.
http://www.electrifly.com/chargers/gpmm3010.html

Vojta Bubník