GPS simulátor...?

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Duben 14 21:01:24 CEST 2009

V podstate ne, respektive nic co by slo postavit za mesic a nakladem do 10k Kc.
Pokud vim tak jeden z prednich odborniku na GPS zmakl s podporou sve univerzity postavit cosi co dokazalo GPS prijimacum
ve svem okoli vnutit data tak, ze se tyto domnivali , ze jsou jinde.
Obecne, jen pro simulaci jedne jedine druzice potrebujete vysilac schopny vysilat
L1 = 1575,42MHz a pokud chcete skutecne simulovat prijem i s tomu odpovidajici intenzitou signalu. musi mit tento intenzitu 10E-16
watu, coz je pro predstavu intenzita svetla z 25W zarovky pozorovane ve vzdalenosti 18000 km :-).

>Něco jako DGPS (http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci%C3%A1ln%C3%AD_GPS)?
To je naprosto neco jineho, nic se nevysila, jen v okamziku kdy merim  na sve GPS o nezname poloze, udeam stejne mereni na GPS o zname poloze a pokud jsou obe GPS regionaln blizko sebe lze se domnivat, ze chyba na nezname GPS je stejna jako chyba na zname GPS a tim mohu provest korekti a zpresnit mereni z presnosti metry na presnost centimetry.

> kdyz uz se tu probira GPS, chtel jsem se zeptat, zda existuje
> jednoducha metoda, jak lokalne (okruh nekolika malo metru)
> vyrusit GPS?
To lze, USA to nevidi moc radi, vypada to dost trapne, kdyz takova BGM-109 Tomahawk s cenou 500k US$  netrefi co ma a pritom to zaridi hnusny fousaty terorista s necim  o velikosti magnetofofu a s cenou v radu tisicu dolaru. Podobna zarizeni jsou komercne dostupna,  pokud vim tak v Rusku je produkuje nekolik firem.
Moznosti je nekolik, pro amaterskou stavbu staci zasumet tech 1575,42MHz, signal je velice slaby, ale bacha pouziva se CDMA a tak to chce trochu inteligentnejsi sum nebo vykon :-)

KN

>Existuje něco takového ? Myslí přímo simulaci polohy na rádiovém
rozhraní. Neznám modulace ani systém kódování a modulace.
Nebo nějak "nahrát" reálná data ( signál z antény ) a ten pak znovu vysílat?
  Mimochodem jsem nedavno zkoušel klasickou automobilovou navigaci v
dopravním letadle  u okénka a normálně to funguje.
Někdo tady jednou  zmiňoval, že při velkých rychlostech a vysokých
nadmořských výškách klasický GPS přijímač nefunguje.
A vida, zdá se , že to funguje excelentně. Dokonce to sedělo s údaji, co
hlásil pilot :-)
http://jaku.ic.cz/GPS/GPS_aero.jpg
JaKub