Publikovani konstrukci

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Duben 14 12:33:40 CEST 2009

Petr Zahradnik napsal(a):
> Ja bych rekl, ze tohle neni nevyhoda. Zatimco v Nemecku si kazdy muze
> koupit takovou techniku daleko jednoduseji a levneji (vzhledem k
> platu), tak tady se prave nabizi velky prostor pro bastleni. To
> znamena, ze tady si kazdy rad ubastli daleko vic, nez v tom Nemecku.
> Troufl bych si tedy tvrdit, ze kupni sila je v pripade bastleni dost
> kontraproduktivni.
>
> Napriklad, proc si bude nekdo stavet treba wattmetr, kdyz si ho muze
> levne koupit v Lidlu? Notabene kdyz k nemu ani nema zdrojaky, protoze
> se autor rozhodl, ze je nezverejni? Nema pak ani ten nejmensi duvod.

No ja jsem ti odpovidal na to co jsi se ptal. Tedy co k tomu vede
autora. A jeho k tomu vede to, ze se si snazi prilepsit, aby castecne
zafinancoval sveho konicka. To zda jsou predstavy a prani autora realne
posoudi stejne az pocet zajemcu.

Prostor k bastleni je i v tom Nemecku - treba watmetr se urcite stavet
nevyplati, ale vyplati se treba si postavit watmetr s pripojenim do LAN,
ktery treba Conrad take ma, ale uz nestoji 400Kc.

> No jo, autori by si radi dopomohli, to je logicke. Za tu soucasnou
> situaci samozrejme muze hlavne redakce, protoze kdyz to umozni, tak
> holt to autor vyuzije.

To zcela jiste - jaka pravidla nastavi redakce tak to bude. Na druhou
stranu moc prostoru k manevrovani nemaji, ale moznosti urcite jsou.
Sice ten casaky uz cca 20 let nekupuji az na vyjimky kdy jsem zavital k
nam do kamenne prodejny a neco me zaujalo na obalce, tak netusim zda tam
neco takoveho nemaji. Ale nechapu proc nedelaji treba take testy ruznych
zarizeni - fotil jsem asi dva roky pro motocasopis - a v kazdem cisle
byl nejmene jeden test nejake motorky nebo neceho souvisejiciho s
motorkama. Proc v tom casaku nejsou testy na zdroje, meraky,
osciloskopy, vyvojove boardy atd... To prece zajima sirokou cast lidi a
neni to tak narocne. Zarizeni vetsinou ma zajem zapujcit primo dovozce
kdyz si za vyrobkem stoji. Kdyz nam pujcovali motorky za 400kKc a ne
vzdy jsme ji vratili v puvodnim stavu ;-D tak sakra snadno nekdo pujci
merak za 20-40kKc. Hned je zaplneno 2-5 stran casopisu - spokojenej je
jak dovozce tak ctenar.

R.Vicek