Publikovani konstrukci

Hfmcons hfmcons@gmail.com
Sobota Duben 11 11:07:19 CEST 2009

Reaguju na konkrétní příspěvek, ale dovolím si položit obecnou otázku na začátku vlákna.
Jakou formu by mělo mít zveřejnění  vlastností, samozřejmě spíše negativních, události s níž se zveřejňovatel setkal a kterou chce zveřejnit? Měli by se takové události vůbec zveřejňovat?
Co se týče zveřejnění toho mailu domnívám se, že z hlediska principu davu to autorovi spíš pomůže než ublíží.
S pozdravem,
                     Miloš Dašek

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 11, 2009 1:05 AM
Subject: Publikovani konstrukci

Ahoj,

v PE 2-3/2009 jsem koukal na konstrukci Hamster II, takoveho udelatka
na I2C, SPI a OneWire. Ne ze bych to vylozene musel mit, ne ze by to
byla nejaka omracujici konstrukce a ne ze bych to neumel udelat. Ale
tak jsem si rikal, ze se na to podivam, treba by se to nekdy mohlo
hodit. Koukl jsem dozadu a tam bylo napsano, ze mam-li zajem o
dokumentaci, firmware nebo zdrojaky, mam si napsat e-mailem. Tak jsem
si napsal, dokonce jeste predtim, nez jsem si ten clanek cely precetl.
Rikal jsem si, ze i kdybych to nestavel, aspon si to prohlednu.

No a za par dni jsem dostal misto tech materialu nasledujici odpoved:

Dobry den, tesi mne Vas zajem. Ciste ze zvedavosti se zeptam, mate pro
Hamstera nejake konkretni pouziti, nebo bude ciste na pokusy? Jak jsem
pochopil z Vaseho webu, podobne prevodniky take prodavate, tak jen pro
jistotu pripominam, ze je to amaterska konstrukce, ktera neni urcena
pro komercni vyuziti. Na druhou stranu se nebranim pripadne
spolupraci, pokud byste mel zajem, mohu nabidnout navrhy hardwaru,
firmwaru i softwaru.

Ja na to vlastne jeste neodpovedel, nemel jsem cas. A tak nejak me to
trochu i zaskocilo. Vubec ne v tom smyslu, ze bych mu snad tu
konstrukci chtel ukrast a prodavat, to me ani ve snu nenapadlo :-)))

Ale spis v tom smyslu, ze co si vlastne ti (nekteri?) autori vubec
mysli, co se jim tak honi hlavou a jak to vlastne s tim publikovanim
clanku zamysleji? Maji to snad za neplacene PR clanky nebo inzerci
zdarma, aby mohli v prodavat nejake dily nezbytne ke stavbe, nebo aby
pak nabizeli sve sluzby?

Ja jsem ten mail proste nepochopil. Tak on mi rika, ze ho tesi muj
zajem. No dobre, fajn. Pak se me pta, co s tim budu delat. Dobre, ze
je to ze zvedavosti, to mu neverim, kdyz si ctu ty dalsi vety. Takze
ho zajima, jestli to chci komercne vyrabet. Prohledl si muj web, no
super, to jsem rad, o jednoho navstevnika vic, treba si nekdy neco
koupi. Tak a ted si mysli, ze ta jeho verejne publikovana konstrukce
je tak hvezdna, ze ji chci nejak komercne vyuzit ci zneuzit. Varuje
me, bu bu bu. A nabizi mi spolupraci, kdybych chtel, tak mi neco
navrhne :-)

Co byste mu na to odpovedeli vy? A co si vubec myslite o podobnem
pristupu, ktery mne osobne treba pripada lehce trapny?

Urcite tu je nekolik autoru, kteri publikuji sve clanky do podobnych
casopisu, co vas nazor? Proc vy konkretne publikujete a co tim
sledujete?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem