Publikovani konstrukci

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Sobota Duben 11 07:32:51 CEST 2009

ja bych mu napsal, ze to potrebuji pro 5 leteho synovce, ktery zacina s
elektronikou a ten na to
ukazal v casopise prstikem, "to chci" a ten to rozhodne nikde nezneuzije
a nebude prodavat :-)
proste na hloupej dotaz, primerenou odpoved :-).
jsem zvedavej jestli autor napise "to Vam tak verim, nic Vam neposlu"
:-).
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Saturday, April 11, 2009 1:06 AM
To: HW-news
Subject: Publikovani konstrukci

Ahoj,

v PE 2-3/2009 jsem koukal na konstrukci Hamster II, takoveho udelatka na
I2C, SPI a OneWire. Ne ze bych to vylozene musel mit, ne ze by to byla
nejaka omracujici konstrukce a ne ze bych to neumel udelat. Ale tak jsem
si rikal, ze se na to podivam, treba by se to nekdy mohlo hodit. Koukl
jsem dozadu a tam bylo napsano, ze mam-li zajem o dokumentaci, firmware
nebo zdrojaky, mam si napsat e-mailem. Tak jsem si napsal, dokonce jeste
predtim, nez jsem si ten clanek cely precetl.
Rikal jsem si, ze i kdybych to nestavel, aspon si to prohlednu.

No a za par dni jsem dostal misto tech materialu nasledujici odpoved:

Dobry den, tesi mne Vas zajem. Ciste ze zvedavosti se zeptam, mate pro
Hamstera nejake konkretni pouziti, nebo bude ciste na pokusy? Jak jsem
pochopil z Vaseho webu, podobne prevodniky take prodavate, tak jen pro
jistotu pripominam, ze je to amaterska konstrukce, ktera neni urcena pro
komercni vyuziti. Na druhou stranu se nebranim pripadne spolupraci,
pokud byste mel zajem, mohu nabidnout navrhy hardwaru, firmwaru i
softwaru.

Ja na to vlastne jeste neodpovedel, nemel jsem cas. A tak nejak me to
trochu i zaskocilo. Vubec ne v tom smyslu, ze bych mu snad tu konstrukci
chtel ukrast a prodavat, to me ani ve snu nenapadlo :-)))

Ale spis v tom smyslu, ze co si vlastne ti (nekteri?) autori vubec
mysli, co se jim tak honi hlavou a jak to vlastne s tim publikovanim
clanku zamysleji? Maji to snad za neplacene PR clanky nebo inzerci
zdarma, aby mohli v prodavat nejake dily nezbytne ke stavbe, nebo aby
pak nabizeli sve sluzby?

Ja jsem ten mail proste nepochopil. Tak on mi rika, ze ho tesi muj
zajem. No dobre, fajn. Pak se me pta, co s tim budu delat. Dobre, ze je
to ze zvedavosti, to mu neverim, kdyz si ctu ty dalsi vety. Takze ho
zajima, jestli to chci komercne vyrabet. Prohledl si muj web, no super,
to jsem rad, o jednoho navstevnika vic, treba si nekdy neco koupi. Tak a
ted si mysli, ze ta jeho verejne publikovana konstrukce je tak hvezdna,
ze ji chci nejak komercne vyuzit ci zneuzit. Varuje me, bu bu bu. A
nabizi mi spolupraci, kdybych chtel, tak mi neco navrhne :-)

Co byste mu na to odpovedeli vy? A co si vubec myslite o podobnem
pristupu, ktery mne osobne treba pripada lehce trapny?

Urcite tu je nekolik autoru, kteri publikuji sve clanky do podobnych
casopisu, co vas nazor? Proc vy konkretne publikujete a co tim
sledujete?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem