Digitalizace stovek kanalu

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Duben 8 13:58:25 CEST 2009

No já něco takového kdysi vymýšlel taky (z jiného důvodu - kvůli
citlivosti - 1000x větší pixel=milionkrát větší citlivost) a dospěl jsem k
tomuto řešení:

- Fotodiodami nabíjet kondenzátor, nebo jen jejich vlastní kapacitu.
- Zapojit je do matice mezi 2 zde již diskutované 4067.
- Procházet matici a fotodiodu vždy zapojit na obvod s operákem, kterej
vysosne náboj a na výstupu se objeví tomu odpovídající napětí.
- Obvod s operákem jsem kvůli rychlosti chtěl použít 2x, aby jeden mohl
přenášet náboj a na druhém při tom probíhalo měření výsledku z předchozího
pixelu.

Celkem by to asi mohlo hezky chodit, ale nakonec jsem to zavrhnul, pájet
kvůli 16x16 pixelům 256 fotodiod se mi nechtělo, přestože by výsledek měl
pár sovek milionů ISO. Kromě lenosti jsem ale taky zjistil, že matice o
rozměrech cca 10x10 cm je už trochu velká i pro můj jedenapůlmetrovej
dalekohled.

PH

From: "Petr Kubáč" <petrkubac@802.cz>
Rekneme ze mam kameru z IR fotodiod - 12x8 = 96 nebo 16x16 = 256 fotodiod
zapojenych ve fotovoltaickem rezimu - samy generuji napeti, vnitrni odpor
stovky kiloohmu. Napeti je podle logaritmu osvitu na takove diode 0 - 0.8 V.
Pak nasleduje JFET operacni zesilovac jako menic impedance a predzesilovac
5x ten ma vnitrni odpor na vystupu 50 ohm a napeti 0 - 4V
- uz mam vymysleno nekolik metod jak s co nejmensim vynalozenim kremiku
dostat 100 - 300 takovych kanalu do maleho MCU ala ATMEGA 8, ale porad nemam
reseni, ktere ohromi svoji eleganci - ma nekdo v rukavu neco velice
elegantniho ?

Zdravi Petr Kubac

P.S. tradicne upozornuju ze 40 ATMEG8 na spolecne sbernici ani nekolik
vrstev pospojovanych 4046 nepovazuju za elegantni reseni. ;-))