Digitalizace stovek kanalu

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Středa Duben 8 13:10:53 CEST 2009

No mozno by sa mu mohlo podarit zohnat aj MAB2560, co je samotny CCD senzor
v DIL puzdre. Ale co som videl ceny tak stal viac ako cela kamerka.

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 08, 2009 12:44 PM
Subject: Re: Digitalizace stovek kanalu

>2. Proc vlastni kamera - CMOS a CCD struktury nemaji tu spravnou
>logaritmickou odezvu kdy osvetlene svetlem hvezd davaji kolem 5 mV a kdyz
>na
>cidlo sviti prime slunce je tam kolem 800 mV - diky logaritmickemu
>charakteru je 10 radu preklenuto na 1 voltu a pri 10 bitove digitalizaci se
>da i presto rozlisit 1% rozdil v osvitu

Nechcem Vas odradzat od experimentovania, ale asi budete sklamany. Ta
"logaritmickost" je "dosiahnuta" "vdaka" tomu, ze si velku cast
fotogenerovanych parov elektron-diera "neodsajete", ale nechate
zrekombinovat, a to je tepelny, stochasticky proces. Po slovensky: sumi to
ako prasa.

Ak teda chcete mat logaritmicky priebeh citlivosti celeho retazca, tak sa
IMHO viac oplati mat diodu zapojenu v prudovom rezime (s predpatim) a
logaritmicky zosilnovac pred AD prevodnikom (resp. priamo logaritmicky AD
prevodnik, lebo aj take si viem predstavit).

Uprimne povedane si neviem predstavit, ako ta matica moze fungovat.

Pre hranie je zrejme jedina rozumna cesta ta kaskada analogovych
multiplexorov, aj ked ja by som im predradil aj S&H. Inak ak by ste to
mysleli na serioznejsiu/masovejsiu aplikaciu, tak CCD sa da kupit aj ako
samostatny IO, nebude to asi uplne lacne a treba mat pristup ku
kontaktovacke resp. si to dat nakontaktovat na nejake "normalne" puzdro. Len
tak narychlo som vyguglil http://www.corebyindigo.com/products/roic_9802.cfm
, maju aj 2-rozmerne, ale to sa uz neda normalne kontaktovat, na to sa da
naozaj len zhora "nalepit" cip s maticou snimacov. Pouziva sa to na
ne-kremikove maticove snimace (typicky dalej-nez-blizko-IR kamery).

>Navic si muzete hrat s tvarem snimace - valcovy, snimac s vice cockami a uz
>mate mozaikove oko hmyzu - coz neni marna technologie

No, neviem, s polom 16x16 snimacov toho vela nenapozerate, to je dost malo
este aj na hmyz.

>Navic muzete na fotodiody nanaset filtry dle vlastni fantazie - proste v
>hardwaru se da vyresit mnoho problemu, ktere se jinak tezce resi v softwaru
>(proto je hmyz tak krasne tvarove propracovany prestoze ma jen jenoduchou
>nervovou zauzlinu - na rozdil od lidskych vyrobku, ktere jsou vzdy na jedno
>brdo - krabice s procesorem uvnitr ;-))

Mne sa hmyz nepaci; naopak, clovek, ktory je tiez krabica s procesorom, sa
mi paci... teda aspon niektore "formy" cloveka ;-)

wek