Identifikace zavodniku

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Duben 2 06:54:47 CEST 2009

> Dostal jsem za ukol vyresit casomiru u amaterskych cyklistickych
> zavodu,
> udajne se to resi pomoci "nejakeho cipu" ktery ma zavodnik pripevnen
> nad kotnikem a cteckou co se rozvine na cestu.
>
> Netusite nekdo jakou technologii pouzivaji? Nejake RFID, ale musi
> zvladnout vice soucasne projizdejicich...

	Kolem tohohle se pohybuju, my používáme čipy IPICO Sports (http://www.ipicosports.com/), je to RFID a zvládá to i čtení více závodníků na jednou.
	Na cestu se rozvine koberec cca 1 x 2 m, který má v sobě anténu, jsou celkem čtyři a dají se skládat buď za sebe (vyšší spolehlivost) nebo vedle sebe (širší dráha). Čipy jsou buď půlka kreditní karty a zamotávají se do tkaniček, pak kotníkové (pásek na suchý zip kolem kotníku), ale oba jsou spíš pro běžce, když to cyklistovi vyjde, že má zrovna na koberci nohu nahoře, tak to občas nepřečte (dá se řešit, že se mu dá čip na obě nohy). Na kola jsou čipy v takový ceduli, která se připevní na kolo (může sloužit jako startovní číslo) a ty by měly dosáhnout i z větší vejšky, ale jsou dražší.

	Jinak celé je to dost drahé, čip tak 50 - 200 Kč podle provedení, čtečka tak 200 tisíc, možná ještě víc... Obraťte se na kluky na http://www.results.cz/, ti se tím živí (možná by vám to i změřili), můžou vám říct přesně ceny a zkušenosti. Já jim jen vypomáhám, takže ceny a technický podrobnosti přesně neznám.

			Aleš Zíka
			http://results.cz