LHC: druhy beam presiel

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Úterý Září 30 21:40:56 CEST 2008

Pavel Kadečka napsal(a):

> No to těžko, já tady nešťourám do výzkumu jako takovýho, ale do LHC,
> protože ho nechápu.
>
> Někdo tady nadhodil zdravotnictví, ale tam to asi nefunguje tak, že si
> vědátor řekne "tak teď se pokusím objevit vakcínu na dýmějový mor a
> třeba pro ni jednou někdo najde využití".

Mel binec na stole, neuklizel a objevil penicilin.
http://www.quido.cz/182/penicil%C3%ADn.htm

Ale vazne. Zkoumani zakladni struktury hmoty je nejlogictejsi zakladni vyzkum,
jaky me napada. Staci si otevrit libovolny den noviny a prohledat je na slovo
"energeticky". Ja vim, ze Mutter Kuchtovou nikdo nepresvedci, ale resenim
energetickych potreb lidstva nejsou vetrniky ani zakryvani pudy kolektory, ani
spalovani obili a dokonce ani vybetonovyni vsech pohori, ale pokrocile
technologie na jaderne bazi. A novejsi a bezpecnejsi a mene-odpadovy energeticky
cyklus nedoresime bez znalosti toho, proc to je tak, jak to je. A to se
nedozvime bez vyzkumu o strukture hmoty.

Mimochodem, ja take nechapu, proc se do umeni sypou verejne penize v takovem
objemu a takove strukture, ale tak nejak podvedome doufam, ze ti lide vi, co
delaji a historicky se kultura a umeni osvadcilo jako urcity prvek pokroku.

Standa