OT bajkonur

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Září 30 15:12:04 CEST 2008

Zajímavá otázka je, kolik lidí zemře na infarkty a další kardiovaskulární
potíže jen proto, že jejich život je komplikován příliš velkým počtem bezp.
norem. :-)
Osobne tipuji, že při dnešní přeregulovanosti již ti zbytečné infarkty
převažují nad úrazy:-(

Čili nějaká bezpečnost být musí, ale specielně v EU se to už opravdu
přehání.

PH

From: "Bc. Marek Pavlu" <pavlu@HWserver.cz>
Tohle Vase stanovisko se mi lidsky naprosto prici!
Sumarizujete zivot na jistou castku, to uz je zcela nehumanni!
Hadam, ze osobne asi nejte ten pracant, jinak byste takovu vec vubec
nevypustil na svetlo Sveta!
Vy si totiz neuvedomujete, jaky dopad ma na zbytek rodiny takova ztrata.
Psychicke, socialni a financni problemy...
Stat pak musi vyplacet napriklad socialni podporu, misto toho n-obetem,
protoze se rodina nahle muze stat financne nesobestacnou...
Budu radeji, kdyz se vyplati nekolik desitek/stovek milionu, nez aby se
stavaly nehody naprosto zbytecne, ktere maji dusledky, jez odstranit nejde.
Je potreba resit priciny jak jen to jde, ne nasledky...

Navic nase spolecnost neni tak deleko, abychom pracanty zrusili, protze
nekdo za sto milionu vyvine nejaky pristroj.
Prece mame desitky let ruzne bagry, ale stejne nakonec vydime kanaly kopat
casto  rucne. Proc? Je to proste levnejsi.
A dokud tento fakt nebude platit, tak tam bude hazet nekdo lopatou a je
lepsi, kdyz vime, ze to bude alespon s tou zakladni mirou bezpecnosti.
Jinak totiz platit nasledky je mnohem horsi. Porad je lepsi jeden pracant,
ktery dela na ekonomiku, nez aby ekonomika delala na jednoho zbytecne
zmrzaceneho pracanta a pripadne jeho rodinu...

Jiste, klidne se muzete vydat do Ruska, Ciny, kdyz to tam delaji lepe.
Ale dejte si pozor, Vas zivot by byl podle Vasich meritek stejne nicotny a
potencialne nebezpecny a soucasne nahraditelny...

Nastesti toto je nazor, ktery je vetsinove v Evrope neprijatelny...

Behalf Of Soltisik Miroslav
>Ak na zapade spadne robotnik z lesenia a zabije sa, je to tragedia.
>Dosledkom su prisnejsie bezpecnostne predpisy a lepsie ochranne
prostriedky.

Samozrejme, ale je tu nejake ale, ako vzdy :-)

Ak na zapade (:-) ) spadne povedzme 1 robotnik rocne, zavedu sa
prisnejsie predpisy a ochranne ...
Povedzme, ze v dosledku toho prestanu padat robosi uplne (co je
nerealne).
Ok, kolko stali predpisy a ochranne prostriedky?
Ak pojdeme do dosledkov, tak sumy budu v rade stamiliony ojro (od
komisii az po certifikovane povinne ochranne pomocky).

T.j. za zivot povedzme 20 robotnikov v buducich 20 rokoch musime
zaplatit povedzme 749 000 000 Euro.
Tie prachy sa dali vyuzit na vyvoj niecoho, co by potrebu behania
robotnikov po leseniach bud vylucilo alebo silne zredukovalo.
T.j. snaha znizit riziko je urcite chvalyhodna ale pri urcitej hranici
zacina byt kontraproduktivna.

V minulosti by europania nikdy nekolonizovali polovicu planety ak by
brali do uvahy bezpecnostne predpisy a pomocky.
Rovnako k tomu pristupuju aj v inych castiach tejto planety, zivot je
riziko.