pripustne napeti?

Balogh Richard, Ing. balogh@elf.stuba.sk
Úterý Září 30 12:59:26 CEST 2008

Ahoj,

s vekom ani typom skoly to nema nic spolocne. Bezpecne jednosmerne napatie
je 24V. Lisi sa to od prostredia, vo vlhkom prostredi (bane, umyvacky a pod.)
je to len 12V.

Bezpecne napatie je v podstate iluzorny pojem, pretoze na bezpecnost ma vplyv
prud a nie napatie. Takze to chap tak, ze pri bezpecnom napati by nemal obvodom
zdroj-clovek (hlavne srdce) prejst nebezpecny prud. Ten zavisi nielen od napatia,
ale aj od prechodoveho odporu vodic - telo. Samozrejme, v sprche a vani je ovela \
mensi ako v normalnych podmienkach.

Staci, alebo chces viac?

Riso