Dotaz na funkcionalitu IDA

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Úterý Září 30 08:39:15 CEST 2008

Napiste to v C....
Pro slozitejsi datove struktury je prace v ASM pekna fuska.
Celkem jsem nepochopil o co Vam jde. Chcete rezervovat pamet na adrese 1280?

    org 1180
Referencni_Tabulka_ROM:
    db 0,0,0,0,0

    org 5000
Referencni_Tabulka_RAM:
    db 0,0,0,0,0
Michal Gregor

  ----- Original Message -----
  From: Pavel Troller
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Tuesday, September 30, 2008 7:14 AM
  Subject: Dotaz na funkcionalitu IDA

  Zdravím,
    mám tu nějaký binární kód z '51 rodiny a snažím se vytvořit korektní
  reference na datové zóny (někdy ale i rozskokové tabulky a další struktury
  přímo v kódovém segmentu). Bohužel '51 je velmi omezený asm, prakticky
  bez 16bit operací, a tak se často vyskytují např. tyto sekvence kódu:

  MOV RAM_32,#0x12 ; High byte of source address
  MOV RAM_33,#0x80 ; Low byte of source address
  MOV RAM_34,#0xC2 ; High byte of dest address
  MOV RAM_35,#0x24 ; Low byte of dest address
  MOV RAM_36,#0x00 ; High byte of length
  MOV RAM_37,#0x80 ; Low byte of length
  LCALL COPY ; Copy from ROM to XRAM

    Jak asi chápete, subrutina COPY používá adresy RAM 32-37 jako parametry pro
  zadání bloku, který se má kopírovat.
    Nyní jde o to, že tak, jak kód vypadá, IDA samozřejmě nevytvoří na adrese
  1280 odkaz, že tato adresa je používána právě z tohoto místa, takže toto místo
  v ROM zůstane jako nereferencované. Nápodobně není vyznačena cílová adresa
  v zóně externí RAM.
    Existuje nějaký trik, jak to, nejlépe hromadně, tomu programu vysvětlit, aby
  byl schopen takto skryté reference najít ? Obvykle disassembluji z trošku
  lepších platforem, kde jsou 16bitové a 32bitové operace samozřejmostí, takže
  jsem se s tímhle problémem dosud nesetkal... Je to IDA 5.

    S pozdravem Pavel Troller