Open source programator

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Září 26 18:27:27 CEST 2008

> No berte to jako první nástřel.

Ha, samozrejme! No, len strielajte, strielajte smelo... ;-)

A dovolte, aby som si aj ja zastrielal, hoci aj uplne mimo a strasne blbosti - snad planym trepanim nic nepokazim...

> Zobrazení toho buferu je jen nouzovka, nedá se to ani editovat, to by
> bylo dost práce. Asi by to chtělo něco s tím udělat (stránkování ?),
> protože i tak zobrazení u velkých pamětí trvá dost dlouho (několik sec)
> a po tuto dobu je okno mrtvé, takže se ani nedá spustit progress bar.

No tak to treba vyhodit (az do doby kym sa to nepodari vyriesit), lebo pouzitelnost je prvorada.
Neznamena to vsak, ze sa s tym nerata. V konfiguraku to pokojne moze byt; akurat sa to bude nateraz ignorovat.

> ikona Erase je opravu u tt. typu paměti šedivá

Jasne, uviedol som to len ako priklad.

> XML konfigurační soubor - jeho struktura bude odpovídat struktuře
> deviceInfo

Moja poznamka k tomu je, ze sa treba vyvarovat "verzioveho chaosu" (z coho ja u Linuxakov mam panicky strach ;-) ), t.j. ze GUI by pracovalo s inou konfiguraciou nez "palic". A kedze palic je zdrojom konfiguracia a GUI je len jej vykonavatelom, mal by ten konfigurak byt nezamenitelne zviazany s aktualnym palicom. Nacrtnem jeden vymysley (a trocha nasilny) "scenar zlyhania":
- GUI pracuje podla starsej verzie konfiguraku, "palic" je novsi (s novsim konfigurakom, o ktorom sa GUI kvoli nejakej chybe pri instalacii trebars nedozvedel)
- GUI sa z konfiguraku dozvie, ze obvod X ma vlastnost Y ktora ma Z moznych stavov, toto prezentuje uzivatelovi, ktory si z nich vyberie. Z konfiguraku GUI vie, ze tuto vlastnost ma odovzdat palicu ako parameter P
- medzicasom sa tato vlastnost v paliacom programe napr. z dovodu zlucenia s nejakym podobnym obvodom premenovala na Q, takze paliaci program parameter menom P uplne ignoruje; a kedze od GUI parameter menom Q nedostane pouzije default
- obvod je vypaleny inak nez to uzivatel chcel a nastavil v GUI

Je to malickost, ale dolezita a fatalna; a bohuzial medzi Linuxakmi vladne tendencia nad takymito malickostami mavnut rukou...

> To je na další XML konfigurák

To nie je konfiguracia ale stav (aj ked samozrejme to moze byt XML ako aj cokolvek ine). Konfiguracia je, ze "parameter Y ma Z moznosti, ktore sa volaju tak a tak, a ktore treba uzivatelovi prezentovat ako radiobuttony s tymto a tymto komentarom". Stav je, ze "parameter Y je nastaveny na moznost 2".

> Tvorba klávesových zkratek je legrace - v Designeru vyberu objekt, v
> nastavení Shortcut jen zmáčknu příslušnou zkratku a je to. Takže tyto
> zkratky si může každý nastavit jak chce.

To je super.

> No jo, ale něco jsem tam dát musel. Nic vám nebrání namalovat obrázky

Ale brani - moja nesikovnost. Z vytvarnej som mal vzdy zle znamky... :-)

wek