Dealextreme a potize s celnikama

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Čtvrtek Září 25 19:00:05 CEST 2008

Ahoj,
je to presne tak. O tom jakou zasilku celnik zadrzi rozhoduje jen ON a nikdo
jiny. To, jestli na to pak da clo, tak take.
Prijde mi to stejne, jako kdyz kdysi delala moje byvala na soc. Musela
odtamtud odejit, protoze s temi slepicemi tam nemohla vydrzet. Ty zensky,
ktere tam tehdy delaly za 7 tisic meli neskutecnou radost, kdyz mohli dat
nejakemu podnikateli poradnou pokutu. Pokud vsak nekdo prisel s pitomou
bonbonierou, tak mu odpustili i desitky tisic. Jedna nase znama malirka,
ktera si neplatila socialni mnoho let si je koupila za dva obrazky.
Tak to bohuzel funguje.
Jindra Polivka

Z vlastni mnohokrate overene zkusenosti mohu sdelit, ze problem byva s
jednou krabici. Pokud jde pres analoga Ceske posty, kde konci na jednom ze
dvou stalych mist v CR pro vyclivani techto zasilek, musi se dobre
taktizovat s predkladanymi dokumenty, jinak by vyvstaly komplikace a byly by
potreba dalsi stohy papiru. (Mirne) lepsi je to s kuryrnimi sluzbami,
prekvapive celne bezbolestna je tady na kladensku TNT.

Pokud mate ovsem paletu krabic, nebo snad nekolik palet a nebo nedej buh
cely kontejner palet s krabicemi a jeste vse adresovano na pravnickou osobu,
celnici davaji ostentativne najevo, jak jim je neprijemne se vubec bavit o
celnim skladu. V podstate nezavisle na tom, zda jde zbozi z vychodu nebo
zapadu. Dokonce se mi pred par mesici prihodilo, ze nam celnik pustil do
volneho obehu ctyri palety - pri telefonickem hovoru na margo aviza o
prichodu me ani nepustil ke slovu, doslova mi vnutil svuj nazor na to, co je
obsahem zasilky a primo sdelil, ze by bylo vhodne to tam u nich neskladovat
a pokud bychom si to odvezli ihned, ze by se vsem stranam ulevilo. Palety
jsme si odvezli. Vyclilo se to az po mesici, co jsem se k papirum dostal.
Pochopitelne se jednalo o zbozi s nulovou sazbou cla. V takovych situacich
mam radost, chtel bych takovemu celnikovi nejak podekovat, dat mu najevo, ze
dela svoji praci dle mych predstav dobre, nekomplikuje nam byrokratickymi
manyry zivot. Jenze je tu obava, abych mu tim neublizil. Pred dvema lety
jsme v jedne stiznosti na urednika MPO CR pochvalili za korektni jednani
druheho a ten (druhy) nam letos velmi prosebne sdelil "at ho hlavne nikde
nechvalime, ze mel dva roky problemy kvuli jedne nasi pochvale". No kde to
jsme? :)

Hezky den,
Simon Cihelnik