Dealextreme a potize s celnikama

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Září 25 17:47:28 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 25.9.2008 od petop:

> Je to tak...zatial som neprisiel na princip ako a preco zachytia
> balik colnici, ale ak to zachytia je to strasny ,,opruz,, , tvaria
> sa dolezito a tajomne, na vsetko treba papier, oskenovany OP, cestne
> prehlasenia atd.

Ja jsem kdysi, uz je to peknych par let, prijal zasilku, ktera mela
byt proclena, ale nebyla. Proste ji dorucili bez procleni. Mel jsem to
na firmu a potreboval jsem to proclit. Byla to celkem mala zasilka,
vyplnil jsem JCD a sel s tim na celnici. Zasilku jsem mel s sebou.
Vystal jsem si frontu mezi kamionaky a prisel na radu asi za hodinu.

Fungovalo to tam tak, ze tam byl jakysi hlavni celnik, ktery prohledl
doklady a pak to pridelil jednomu z asi tri dalsich celniku, kteri to
pak fyzicky odbavili. Tak ten celnik koukl na to me JCD, cumi do toho
a rika: "Kde mate veterinarni osvedceni?" - to uz jsem si rikal,
jestli neni trochu blbej, kdyz to byl nejaky software v krabicich.

Tak jsem mu rekl, ze co to je, a ze zadne veterinarni osvedceni na to
neni potreba :-) Zase do toho cumel jako husicka do flasky a pak rika:
"Jdete si s tim do celni agentury, at vam to vyplni, mate to spatne."
- jenze ja to spatne nemel, protoze jsem ty JCD vyplnoval kazdy tyden,
akorat ze jsem s tim tentokrat sel na jinou celnici.

Takze jsem mu rekl, ze nikam nejdu a ze to chci proclit. On porad
pindal, ze to mam spatne. A ja, ze to spatne nemam, at procliva nebo
at mi rekne, co mam spatne. On ten debil normalne sednul a proskrtal
mi skoro cele JCD, ze to je spatne (urcite bych to JCD tady nekde
nasel). To uz jsem se tam s nim dohadoval asi pul hodiny a uz me pekne
nasiral. Uz jsem zacal dost nadavat a vztekat se, co si to dovoluje,
ale ten byl drzej, to jsem jeste nevidel, porad chtel, abych si to
nechal udelat od celni agentury.

No nebudu to protahovat, po hezky dlouhe dobe jsem ho (uz ani nevim
jak) donutil, aby vytahl nejakou knizku, nastudoval si to, nacez ty
sve blbe skrtance zase odskrtal a nechal to odbavit. Ale ta jeho
arogance, to bylo neuveritelne.

Kdyz jsme tu v Usti meli jeste celni postu, tak tam byla jedna hlavni
celnice (celni rada), mohlo ji byt tak 50 let. Nebyla zla, byla i
celkem ochotna, ale take byla velmi dulezita.

Na druhou stranu jsem poznal docela dost velmi milych celniku. Treba
na te celni poste Praha 120 jsou docela dobri celnici. Myslim ty,
kteri odbavuji zasilky tam nahore v tom druhem nebo tretim patre. S
temi jsem nikdy nemel problem, kdyz jsem tam proclival osobne.

Mel jsem treba problemy s jinymi celniky na te same poste, s temi,
kteri pracuji hromadne pro tu celni agenturu KAMA. To jsem pak musel
resit vyletem do Prahy a osobnim proclenim.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz