Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

Jan Puobis jpuobis@elnec.sk
Čtvrtek Září 25 16:17:19 CEST 2008

Vazeny p. Waclawek,

> A v com presne su DOSovske pseudookienka horsie ako okna?

Rozdelim odpoved na "absolutne" a "relativne" horsie.

Za absolutne horsie povazujem hadicap textoveho okna, ze oproti grafike je akosi menej citatelne.
Inak povedane, v grafike su vacsie moznosti zvyraznit dolezite veci napr. farbou, velkostou pisma,
grafickymi symbomi, ... .

Relativne horsie - tu hovorim samozrejme o DOS SW pod WIN. Ked si uzivatelia zvykli na okienka a
celkovo na WIN-style ovladanie, tak DOS okno do toho akosi nepasuje. WIN aplikacia v PC moze
jednoduchsie vyuzivat zvukovu signalizaciu, dlhe nazvy suborov, atd. . No last, but not least: ked
konkurencia ten SW pod WIN mala a my nie - bol to handicap hned na uvod rozhodovacieho procesu.

> Narazam na to, ze v Linuxovskej komunite by mohol byt takto prezentovany soft (t.j. robeny
> pomocou niecoho ako *curses a pustitelny pod rozmanitymi terminal emulatormi v GUI desktopoch aj
> na dialku atd.) lepie akceptovany ako ciste klikaci.

Hovorim o uzivateloch Elnec vyrobkov, v Linux komunite to tak moze byt. Aj ked si osobne myslim, ze
ergonomia ovladania PC je nie len o zvykoch (velmi zjednodusenie: command-line Linux a klikanie
myskou vo WIN), ale ze ergonomia ovladania PC dnes vychadza z dokladnych analyz ovladania nastrojov
clovekom vo vseobecne a vysledok urcite nie ke command line.

> Mimochodom, vsetkych ktorych ja poznam a pouzivaju Vase programatory, nakoniec tie klavesove
> skratky (v kombinacii s klikanim pri tych zriedkavych operaciach) pouzivaju... najma F6 az F9, a
> potom ENTER na zopakovanie (aj ked tam to tlacitko na krabicke je)... ;-)

A tiez Alt+F5, ktore je tak blizko Alt+F4 :-(. Ano, klavesove skratky su prave pre zrychlenie
ovladanie SW uzivatelmi, ktori robia zo SW denno-denne. Ale klavesova skratka je nieco ine, ako
command-line prikaz, aj ked vybraty (nalisovany) z buffra prikazov, alebo napisany za pomoci
nejakeho pismenka-doplnajuceho command-line assistenta.

S priatelskym pozdravom,
Jan Puobis
www.elnec.com

=================  Original message text  ===============