Open sourceprogramator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyam

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Středa Září 24 23:26:12 CEST 2008

stručně mohu.
Co mě nejvíce vadí že nemá pořádné, teď si nevzpomenu na správný termín, řekněme doplňování. To co se dá povolit ve windows je taková smutná parodie.

Jednoduché příklady.
chci spustit firefox. napíši fir<TAB> / doplní se firefox prásnu do entru a už prohlížím.

Doplňování parametrů programů a souborů. Chci si otevřít svojí cgi knihovnu
gvim --nop<TAB> ~/w<TAB>z<TAB>lib<TAB>cgi<TAB><ENT>
to znamena
gvim --noplugin ~/www/zkusebnicek/library/cgi_html4.pm
Je to rychlejší než si spustit editor a naklikat si ho.

chi si seštelovat obraz na historickém systému s CRT konektorem. Dlouho jsem to nedělal a vím že program začíná xv
xv<TAB> a objeví se mi nabídka spustitelných programů začínající na xv. Mrknu na názvy a vzpomenu si. xvidtune!

Je toho více, od vypisování času a ostatních blbůstek v terminálu, které se mi vypisují vlevo na prompt řádku a zmizí když mám dlouhý příkaz, až po takovou blbost že se mi vypisuje server na který jsem zrovna připojen jinou barvičkou, páč zapomínám kde to vlastně jsem.

a spoustu jiných věcí.
bližší info například http://zsh.sunsite.dk/Guide/zshguide.html
Stačí si jen prohlídnou dokumetaci, nemusíš to číst já také neříkám že to všechno umím.

Možná bude stačit začít s lsh.

http://www.penguin-soft.com/penguin/man/1/lsh.html

CMD umí sic dopňovat názvy souborů, ale neumí je vypisovat v nabídce pokud je více možností a už vůbec neumí dopňovat názvy příkazů. Je to takové značně ořezané
ced