Open sourceprogramator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyam

Serych Jakub Serych@panska.cz
Středa Září 24 22:49:58 CEST 2008

Protoze kdyz se stane neco kritickeho (napriklad mi nedavno ze zcela
neznamych duvodu vypadl jeden z domenovych serveru z Active Directory), najde
clovek na netu jakesi postupy, jak takovou situaci resit.
Jednalo se konkretne o tri prikazy v CMD. Jestli potom M$ prikaz vypada tak,
ze v lepsim pripade dela na obrazovce radku tecek o ktere se vubec nevi, jak
bude dlouha, cela vec trva cca pul hodiny a zavisi na tom cca 100 kompu a cca
900 uzivatelskych uctu v domene, tak to cloveka malinko znervozni :-))) Tak
si predstavujete prikazovou radku? Ja  tedy fakt ne. Jina moznost jak tu moji
situaci resit neexistuje (nez jsem se odvazil, intenzivne jsem asi tri dny
prohledaval weby a obzvlaste M$ KB). Nastesti postup zafungoval, ale dodnes
netusim proc komp z domeny vypadl, co se delo behem te pul hodiny (myslite,
ze se M$ produkt obtezoval o cele operaci napsat jedinou radku do logu?),
jestli se vse opravilo nadobro, nebo ten server proste treba pristi vikend o
pulnoci napadne vypadnout znova a postup tentokrat uz nezafunguje....

Zkratka nemam rad spravu pocitacu, pri ktere nikdo vubec netusi, co se deje a
operace (je uplne jedno jestli jednoklikova nebo jednoprikazova z CMD) se
proste budto zdari nebo nezdari, nikdo nevi proc, co delat priste, aby se
zdarila atd.

Na workstejsnach propaguju windowsy, protoze je to IMHO prece jenom vice user
friendly a M$ se podarilo monopolne ovladnout trh, ale na serverech vymenuju
M$ produkty za Linuxove varianty vsude, kde to jenom trochu lze. Vpodstate
posledni M$ server, ktery mi zbyva je Exchange, kterou opravdu Linux v te
komplexite, kterou Exchange ma zatim nahradit neumi. Ale tesim se na den, kdy
se nekomu podari to zrealizovat. Od te chvile mi M$ serverove reseni nebude
smet do baraku.

Tak asi tolik k takzvane CMD prikazove radce a skutecne UNIXove prikazove
radce.

Jakub Serych

P.S. Vubec nechci srovnavat moznosti skriptu v CMD a na UNIXech, to se proste
neda srovnat vubec.