Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Středa Září 24 22:12:22 CEST 2008

Na toto si dovolím reagovat.
když jsem nastoupil do prvního mého zaměstnání, kde jsem pracoval jako programátor jednochipů, tak je mě zapomněly zeptat jestli znám windows. Před tím jsem viděl naposled NT4 hrál jsem na tom StrarCrafty a UFO a psal semestrálky (v ami pru pak jsem je psal ve StarOffisech). Před pěti roky, psal se rok 2002 jsem nastopil do prvního zaměstnání a vypadal jsem jak idiot, když jsem měl otázky:

Jak se nastavují virtuální plochy?
Jak spustím ms office v angličtine? (sem tomu v češtině nějak nerozuměl. Kdo to proboha překádá?)
Co musím zmáčnout za klávesu abych přetahoval okýnka systému jen kliknutí myší do okna?
Kde se nastavuje aby bylo aktivní okénko to které je pod kurzorem myši? /na tohle jsem přišel ale po chvilce to začalo fungovat tak že s focusem se přepla i celé okno do popředí, což nesnáším/
Proboha, jak se spouští shell? Aha CMD? jak se tam nastavuje abych tam měl doplnování příkazu a parametrů (pozn. pro znalé. to už jsem se částečně skamarádil se zsh)?

Pak mi ajeťák utek, tak jsem se to nikdy nedozvědel. Poradíte? většinu z toho dones neznám.

Sice se čtením tohoto vlákna dobře bavím, ale stačí to jako malá ukázka toho proč jsem fanatik který používá GNU/Linux? Ne jen Linux, to bych vážně fanfatik :-D.

Pavle docela se Ti divím proč na to reaguješ, protože to není poprvé a nepřesvědčíš je, protože si to nepřejí. Ledaže bys ses stal fanatickým fundamentalistou, to bych šel do toho s tebou :-). Myslím že bomby zvládnem a nějaké nosiče si najdeme. Mhmm, jak dopadlo robotour?

P.S.: Těch nadávek co jsem si musel vyslechout od otce protože jsem doma naistaloval Debian (to je také jedna distribuce GNU/Linuxu) k volnému použití nastavil, naučil, a měl klid a pak otec dostal služební notebook s windows a nadával mi že jsem nechopný, jak to že to neumím nastavit tak jak je zvyklý z dřívěška, kde je druhá lišta a tak podobně mě nadobro vyléčilo z přesvědčování takovýchto lidí.