Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Září 24 09:41:06 CEST 2008

Ale tady o zdrojacich nepadlo ani slovo. Byla rec o poskytnuti
zkompilovanych knihoven a nejake dokumentace k nim - coz je podle mne
SDK (nevim jak jinak to nazvat). S OS to nema naprosto nic spolecneho.

Co se tyka toho ziskavani zakazniku...

Momentalne pracuji na projektu Hybridni posty uz od roku 1997 a osm let
jsme to tahli s kolegou sami ve dvou (zdrojaky maji ted 37MB - hlavni
klient) a pred dvema lety jsme pribrali kolegu na webovou cast. SW se
stale vyviji a rozhodne nelze rict, ze je mozne uz jen oprasovat.
Dodelavaji se cele skupiny modulu (kompletni skladove hospodarstvi,
napojeni na SAP, kumulace zakazek apod.).

Za tech deset let jsme vycerpani. Opravdu to oba s kolegou vnimame jako
obrovskou tihu a bylo by mozna nejlepsi odejit a delat neco jineho. Ale
predani toho projektu zacina byt nerealne - neni komu - lidi co umi
PowerBuilder a jsou vyskoleni na pomerne vysokou uroven od Sybase (ASE a
REP server) je v CR malo. Uvedomuje si to uz i zamestnavatel.

Takze souhlasim, ze momentalne nam chybi ona lehkost a invence do
programovani a je to mozna brzdou vyvoje (v realu na neco takoveho neni
moc cas - je to treba udelat tak se to udela, ale rano to stoji dost
usili se prinutit do te prace jet).

NICMENE kdyz to uvolnime a nekdo s cistou hlavou a nezatizen
odpracovanymi 10 lety napise jen omacku nad to v podobe lepsiho GUI,
ktere se bude libit na rozdil od naseho stroheho, na ktere nezbyva cas,
tak se ptam, co pujdu delat? To se pujdu past? Jen kvuli tomu, ze jsem
10 let drel a jsem ted unavenej?
Svet neni idealni a nejlepsi reseni nebyvaji nejuspesnejsi, prestoze by
se zdalo ze to tak je.

Radek Vicek