Jak chranit zarovky...

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Úterý Září 23 09:42:30 CEST 2008

On Mon, Sep 22, 2008 at 09:56:43PM +0200, stanfred wrote:
> Zarovky jsem kupoval Philips, ale dle znalosti (a rozhovoru s fundovanymi
> osobami) to nema zrejme moc vliv, protoze "proc bychom delali zarovky ktere
> vydrzi vecnost, kdyz muzeme delat takove, ktere nam zajisti pravidelny
> odbyt".

Mozna je duvodem kratsi zivotnosti snaha maximalizovat ucinnost zarovky
(co nejvyssi teplota vlakna). Z tohoto pohledu zrejme novejsi zarovky
vydrzi mene, ale zrejme maji vyssi ucinnost nez nektere starsi. Naklady
na zakoupeni nove by mely byt nizsi nez zakoupeni nove?

Pokud mate misto, kam se blbe leze muzete naopak zakoupit zarovku
v provedeni s prodlouzenou zivotnosti. Ma nizsi teplotu vlakna (zlutejsi
svetlo). Jednu takovou jsem doma nasel - je na ni napsano - pro tezko
pristupna mista, zivotnost min. 5000h nebo nejake jine tisece hodin, ted
nevim. Je na ni napsano jeste Kcs, takze kdovi jak je stara :).
Ted jeste otazka jestli se to stale prodava...

--
Zito