OT: Pojistny ventil

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pondělí Září 22 09:54:31 CEST 2008

Jako normalni bojler, treba 150l??? To si nejak nedovedu predstavit, leda,
ze by se utopili. Nebo byla moc horka voda, kdyz je to plne kapaliny tak by
ta nadoba mela snad jen prasknout ne?

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Filip Kotoucek
Sent: Monday, September 22, 2008 9:47 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Pojistny ventil

znam jeden pripad kdy po zablindovani poj. ventilu takovyto bojler
usmrtil nekolik lidi

Kručinský Ladislav napsal(a):
> Zdravím.
> Teď tak přemýšlím jak je to u mne doma - mám bojler na kterém ten
> pojišťovák je taky, ale jaktěživo z něj neukápla ani kapička, ač vše
> již léta funguje normálně. Může být, že zvýšení tlaku je absorbováno v
> poměrně rozsáhlém rozvodu teplé vody v plastu (patrový rodinný dům) ?
> A ještě si uvědomuji, že nevím zda je na vstupu bojleru zpětná klapka.
> A proč tam vlastně má být ?
>

> L. Kručinský

klapka, musi se narustajici tlak uvolnit prave pres p. ventil. Tento jev lze
odstranit montazi expanzni nadoby, staci malinka cca 2 litry. Potom se
prebytecna voda roztahne do ni a pojistovak netece. Ventil ale nikdy
nepredelavejte ani neodstranujte, protoze tlak pri natapeni muze byt velmi
vysoky - hodne pres 20 bar. Poj. ventily Myjava jsou nastaveny na 6,3 baru.