Sirka pasma osciloskopu

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Září 21 13:51:26 CEST 2008

No prostě se ten obrázek dá interpretovat dvěma způsoby:

1. Je to matoucí, takhle se fourierka používat nedá.
2. Je z toho vidět, že ideální filtr nemůže existovat, protože by musel
obsahovat fungující křišťálovou kouli.

Obě jsou dle mého názoru správné, Vy dáváte přednost té první, já té
druhé:-)

Ale vytratila se nám podstata původního problému:
Pro správné zobrazení obecného (a zejména hranatého) průběhu potřebujeme
velkou šířku pásma. Větší, než by se na první pohled zdálo.

PH

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik@elektlabs.cz>
Ano, takle to jde,
ale zde byla pouzita cista furierka jako ukazka vystupu filtru
(tj. ze takto bude ten filtr odpovidat).

Napriklad jsem slysel tvrzeni (i od neketerych
ucitelu elektrotechniky), ze "odelnik se sklada ze sinusovek...",
ale ono tomu tak neni, on lze pro ucely analyzy na sinusovky
rozlozit (aproximovat) a pak s sim provest presne to, co jste
psal.

A prave diky tomu, ze se jedna o aproximaci, tak dochazi
k nepresnostem, ktere pak matou (viz. pocatek hrany signalu pri nizkem
stupni rozvoje).