OT: prisiel mi chybny mail

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Září 19 11:24:53 CEST 2008

Spociatku mojho pouzivania internetu platilo, ze e-mail je spolahliva sluzba. Je pravda, ze sa neposielali retazove p***ny a ak chcel clovek poslat prilohu (rucne uuencodovanu a pribalenu) vacsiu ako cca 100kB, tak sa vopred prijemcu opytal, ci moze; ale vsetko fungovalo tak ako ma.

Potom prisiel cas HTML mailov s wormami, nigerijskych listov a retazovych p****n. No budiz; naucil som sa filtrovat, zit sa s tym dalo.

Potom nastal boom spammerov s viagrou a nasledne sa mi zacali potichucky stracat maily vdaka debilnym antispamom. To uz ma vazne nahnevalo.

Ale dnes mi prisiel prvy mail, v ktorom je chyba. Bolo tam niekolko priloh (obrazkov), samozrejme MIME, a v jednom z nich bolo "^" namiesto "N" (0x5E miesto 0x4E, t.j. 1-bitova chyba, t.j. to nemohlo nastat pri prenose, ale pri spracovani/ulozeni na serveri; opakovane som si ho zo servera stiahol; ten isty mail som dostal aj na iny mailbox ako Cc, a tam to bolo OK). To samozrejme znamenalo, ze obrazok bol poskodeny. Je zaujimave (aj ked nie zarazajuce, bohuzial), ze aj ked MIME (o ktorom inak nic neviem) zrejme ma nejaky mechanizmus detekcie chyb, M$OE na to nijako neupozornil.

Som z tejto doby znechuteny.

wek