Digitalni osciloskop

Jan Smrz jan.smrz@honeywell.com
Pátek Září 19 09:49:01 CEST 2008

petrkubac wrote:

> Diky za obrazky, o tom ze samperate musi byt aspspon 5x horni hranice pasma
> o tom zadna, ale na vasich oscilogramech je pekne videt rozdil mezi sirkou
> pasma 200 MHz - hrb a 600 MHz - uz skoro pravouhly puls.
>
> A to byl puls 10 MHz - tedy 20 a 60x pod hranici pasma osciloskopu
>
> Zdravi Petr Kubac
Dekuji vsem za odpovedi. Vyplynul mi z nich tento zaver:

Teoreticky je sample rate 2x Fmsx dostatecna, voli se vsak o neco vyssi
z techo duvodu:

a) antialiasingovy filtr - mensi naroky na strmost a s tim souvisejici
problemy s fazovou charakteristikou
b) potlaceni efektu obdelnikove funkce (pouze konecny pocet bodu pro
rekonstrukci)
c) u vicekanalovych osciloskopu lze presneji merit vzajemny posuv
signalu (zde ale dle mne musi byt splnena podminka tvarove identity
signalu, ruzne signaly mohou mit strme hrany a to pri omezeni Fmax muze
mereni znacne zkreslit).

J.S.

pozn. - sirka pulsu je 5ns, coz odpovida frekvenci o rad vyssi, nez
uvadenych 10MHz. Rozdil mezi Fmax 200MHz a 500MHz je tam ale znacne
patrny ze ani 5x vyssi samplerate to u Fmax 200MHz to nezachrani.

pozn2. Balua jsem zadal o obrazek s interpolaci kvuli tomu, ze mne
zajimalo, zda tam bude alespon castecne viditelny ten hrb u sestupne
hrany, coz se prostym prolozenim bodu bez pouziti sample funkce udela
tezko.