Digitalni osciloskop

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Září 18 15:07:14 CEST 2008

ano, takto to samozrejme funguje teoreticky.
Z cisto praktickeho pohladu zase mozem povedat ze pokial mam osciloskop
ktory ma sirku pasma povedzme x a na jednu periodu toho signalu x mi da
5-10 vzoriek tak dostanem velmi dobru predstavu o tom ako vyzera moj
vstupny signal. U osciloskopu ktory da 2 vzorky je to nerozonatelne.
urobil som maly experiment. Bohuzial vsetky high end osciloskopy su
teraz v LHC takze najlepsi je 600MHz LeCroy. Ako vstupny signal sluzi
5ns ECL pulz s opakovacou frekvenciou ca 11kHz ktory ma hrany dlhe ~500ps.

Ako tento pulz vyzera pri:
- 10Gsps 600MHz
- 5Gsps 600MHz
- 5Gsps 200MHz
- 2Gsps 500MHz
- 1Gsps 500MHz
je vidiet na screenshotoch tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/osc/

Nasiel som aj stare digitalne osciloskopy 150MHz 200Msps, na tych
bohuzial bola vidiet len plocha ciara :-) Toto velmi dobre demonstruje
ze je mozne dostat nejaku informaciu aj zo signalu s obmedzenou sirkou
pasma pokial mame dostatocny pocet vzoriek (vid priebeh 5Gsps 200MHz).
Pokial som sa pozeral na rovnaky pulz s rovnakou sirkou pasma ale
200Msps nevidel som nic.
Vsetky merania su jednorazove, vzorkovacie rychlosti skutocne, nejde o
opakovane deje.
b.